صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هجده - ۰۶ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هجده - ۰۶ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۵

دورنما

دیلی صباح
ترکیه

ترکیه برای مقابله با ورود مهاجران غیرقانونی، دیوارکشی در مرزهای شرقی را به‌رغم تبعاتی که ممکن است برای این کشور در پی داشته باشد، در دستور اجرا قرار داد. این تدبیر در شرایطی اجرایی شده که ترکیه نخستین مسیر مهاجران غیرقانونی برای ورود به اروپا به شمار می‌رود. این مرز 560 کیلومتر است که دیوارکشی در بخش‌های زیادی از آن تکمیل شده است.

 

دیلی تلگراف
بریتانیا

شاهزاده ارشد خاندان سلطنتی بریتانیا برای بهبود وجهه خانوادگی‌اش به پروژه‌های بشردوستانه رو آورده است. او با دردناک خواندن بحران فراگیر بی‌خانمان‌ها تأکید کرد، امیدوار است بتواند با کمک به این افراد برای همه آنان سرپناهی ایجاد کرده و آنها را از زندگی در گوشه خیابان‌ها نجات دهد. او از دیروز سفر به شهرهای مختلف انگلیس را آغاز کرده است.

 

واشنگتن پست
امریکا

شورش یک‌روزه واگنرها و پایان یافتن آن در چند ده کیلومتری مسکو، موضوعی است که به معمایی غیرقابل حل برای غربی‌ها بدل شده است. اوضاع به قدری برای غربی‌ها غیرقابل باور است که افسران اطلاعاتی و دیپلمات‌های غربی حتی شواهد را نیز باور ندارند و نسبت به وقوع این شورش علیه کرملین ابراز تردید می‌کنند، اما به رغم این تردید از تخریب روسیه دست برنداشته‌اند.

 

گلوبال تایمز
چین

چین با میزبانی از مقامات ارشد باربادوس، نیوزیلند، ویتنام و مغولستان، برای چهاردهمین نشست سالانه در تین جین موسوم به داووس تابستانی آماده می‌شود. هدف از برگزاری این نشست با شرکای حوزه کارائیب و اقیانوسیه و همچنین همسایگان آسیایی، تأکید پکن بر تقویت روابط و گسترش تعاملات با کشورها در سراسر جهان و جلب فرصت‌ها برای بهبود شرایط در دوران پساکرونا خوانده شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی