صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هجده - ۰۶ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هجده - ۰۶ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۵

اخبـار

گام های مثبت ریاض برای روابط با صنعا
رسانه های عرب مدعی شده اند عربستان درصدد استفاده از حج برای نزدیک شدن به جنبش انصارالله برآمده و نشانه های آن در مراسم حج امسال نمایان شده است. روزنامه الاخبار نوشت جو مثبت میان ریاض و صنعا تا حدی پررنگ شده است که رهبر جنبش انصارالله یمن عموی خود را به مراسم حج فرستاده است. هفته گذشته نیز هیأتی متشکل از علما و روحانیون یمنی برای ادای فریضه حج به مکه رفتند.

 

انهدام پهپاد متجاوز صهیونیست ها در لبنان
روز گذشته، ستاد اطلاع رسانی مقاومت اسلامی لبنان خبر داد که‌ یک پهپاد متجاوز رژیم صهیونیستی که حریم هوایی جنوب لبنان در منطقه «زبقین» را نقض کرده بود،‌ توسط نیروهای مقاومت سرنگون شده است. این در حالی است که این رژیم با انکار این عملیات موفق تأکید دارد که این پهپاد در جریان فعالیت عادی سقوط کرده است. اما این امر نشان دهنده  آمادگی کامل و همیشگی حزب الله برای مقابله با هرگونه تجاوز بوده که همواره مقاماتش به آن تأکید داشته اند.

 

تظاهرات ضدامریکایی در کره شمالی
پیونگ یانگ در هفتاد و سومین سالگرد وقوع جنگ کره صحنه تظاهرات گسترده مردمی علیه امریکا بود. خبرگزاری مرکزی کره شمالی موسوم به KCNA اعلام کرد، بیش از 120 هزار نفر که عمدتاً کارگران و جوانان بودند در این تظاهرات به خیابان ها آمدند و شعارهایی مانند جنگ انتقام برای نابودی امریکا را فریاد می زدند. ری ایل هوان و پاک تائه سونگ، دبیران حزب حاکم کارگر کره شمالی نیز در آن مشارکت داشتند. در جنگ دو کره در ۲۵ ژوئن ۱۹۵۰ ، ایالات متحده و ۲۰ کشور متحد دیگر در کنار کره جنوبی زیر پرچم سازمان ملل جنگیدند.

 

هشدار از وقوع رکود طولانی آلمان
براساس گزارش خبرگزاری رویترز، روحیه تجاری در آلمان برای دومین ماه متوالی رو به وخامت رفته است که این امر می تواند بزرگترین اقتصاد اروپا را با نبردی دشوار برای رهایی از رکود مواجه کند. مؤسسه تحقیقات اقتصادی در مونیخ موسوم به آیفو نوشت، شاخص وضعیت کسب و کار در آلمان در ماه جاری تا 88.5 درصد کاهش یافته، این در حالی است که این رقم ماه گذشته 91.5 درصد بود. کارشناسان اقتصادی معتقدند این روند اوضاع اقتصادی آلمان را به طرز محسوسی اسفبار نشان می دهد.

جستجو
آرشیو تاریخی