ورزش ایران

دو طلا و یک نقره برای جوانان آزادکار
تیم کشتی آزاد جوانان در مسابقات بین‌المللی کشتی آزاد، جام یاشاردغو ترکیه، موفق به کسب دو مدال طلا و یک مدال نقره شدند. در وزن ۵۷ کیلوگرم ابراهیم خواری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم «سچیله» از آلمان  و سپس در نیمه‌نهایی تمیرجانوف از قزاقستان را مغلوب کرد و به فینال رسید که با توجه به مصدومیت حریف آلمانی و حاضر نشدن وی در دیدار پایانی، خواری به مدال طلا دست یافت. در وزن ۶۵ کیلوگرم محمدرضا شاکری بعد از برد حریفانی از ترکیه و آذربایجان، شاکری آجار از ترکیه را مغلوب کرد و به مدال طلا رسید. در وزن ۷۰ کیلوگرم هم علی رضایی در فینال با نتیجه ۱۱ بر ۶ مغلوب بشیر خانیف از آذربایجان شد و به مدال نقره رسید.
 

حبیبی در ازبکستان سوم شد
محمد‌امین حبیبی وزنه‌بردار دسته 89 کیلوگرم نوجوانان در رقابت‌های وزنه‌برداری اوپن ازبکستان روی سکوی سوم ایستاد. او با مهار وزنه 122 کیلوگرم در حرکت یکضرب و 162 کیلو در حرکت دوضرب توانست رکورد مجموع 284 کیلوگرم را ثبت کرده و مدال برنز را از آن خود کند.
 

پنج نفر برتر مسابقات جهانی کشتی
المپیکی می‌شوند
مسابقات جهانی کشتی آزاد و فرنگی روزهای ۱۶ تا ۲۴ سپتامبر به میزبانی بلگراد برگزار خواهد شد که این دوره از مسابقات نخستین مرحله کسب سهمیه المپیک پاریس محسوب می‌شود. این رقابت‌ها در سالن استارک آره‌نا برگزار خواهد شد. با توجه به اینکه این رویداد نخستین مرحله کسب سهمیه المپیک است، ۵ نفر برتر ۱۸ وزن المپیک سهمیه بازی‌های ۲۰۲۴ پاریس را کسب خواهند کرد.

برای بازی‌های دوستانه به اردن می‌رویم
ملک:منتظر صدور مجوز سه به سه برای هانگژو هستیم
پریسا غفاری /تیم بسکتبال نوجوانان دختر ایران هفته آینده برای شرکت در مسابقات قهرمانی زیر 16 سال آسیا دویژن  راهی اردن می‌شود. این تیم که هم اکنون زیر نظر سروه ضرغامیان تمرین می‌کند بعد از دو بازی دوستانه با تیم عراق به هماهنگی نسبی رسیده‌اند و قرار است یک بازی دوستانه نیز برابر تیم ملی بزرگسالان برگزار کنند. آنها روزهای 18 تا 25 تیرماه در دیویژن B به میزبانی شهر اَمان رقابت‌های آسیایی خود را استارت می‌زنند. شاگردان ضرغامیان در گروه دوم قرار گرفته‌اند که به ترتیب روزهای ۱۹، ۲۱ و ۲۲ تیرماه دیدارهای خود را برابر تیم‌های مالزی، سنگاپور و گوام برگزار می‌کنند.
فتانه ملک نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال درخصوص شرایط فعلی دختران می‌گوید:«تیم تمرینات خوبی را زیر نظر ضرغامیان پشت سرگذاشته‌است و در دیدارهای تدارکاتی توانستند برنامه‌های سرمربی خود را پیاده کنند تا جایی هم که مشخص است تیم در شرایط خوبی است و امیدوارم که در مسابقات قاره کهن بتوانند نتایج لازم را بگیرند و به سطح بالاتر صعود کنند.»
او همچنین از تمرینات خوب تیم ملی بزرگسالان در شهرستان گرگان صحبت می‌کند:«گرگانی‌ها شرایط خوبی برای تیم ملی فراهم کردند و بازیکنان روزی دو جلسه تمرینات سنگین را زیر نظر النی پیگیری کرده‌اند. البته در حال حاضر تیم به تهران برگشته و قرار است در پایان مسابقات زیر 16 سال آسیا دختران به اردن بروند و دو بازی دوستانه با این تیم برگزار کنند. از آنجا هم به تورنمنت ویلیام جونز می‌روند.البته هنوز از برنامه و تیم‌های حاضر در آن بازی‌ها خبر نداریم و منتظریم تا کمیته بین‌الملل فدراسیون به ما اطلاع‌رسانی کند. البته فدراسیون درصد برگزاری این رویداد را 100 درصد می‌داند. قابل توجه است دختران ما برای اولین بار در این تورنمنت شرکت می‌کنند. هر چند با توجه به شرکت همیشگی تیم‌های قدرتمند در آن گمان می‌کنم بهترین دیدارهای دوستانه شکل بگیرد.»
نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال در ضمن از احتمال فراوان شرکت تیم بسکتبال سه نفره زنان ایران در بازی‌های آسیایی خبر می‌دهد:«هفته گذشته بود که صحبت مجددی با کمیته ملی المپیک شد و آنها امیدواری دادند که دختران ایران را هم به هانگژو بفرستند. تمرینات هم به آکادمی ملی المپیک منتقل می‌شود.هر چند که ما منتظریم تا با صدور مجوز اعزام اردوها آغاز شود. ما نیاز داریم با شرکت در مسابقات رسمی و ایونتها رنکینگ بسکتبال سه به سه را بالا ببریم تا در انتخابی‌ها هم حضور پیدا کنیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی