رقابت دوومیدانی‌کاران برای بلیت هانگژو

خبری از ستاره‌ها نیست!

دوومیدانی با رأی ستاد عالی بازی‌ها، برای هانگژو جزو رشته‌های گروه دوم قرار گرفته که با ترکیب ناقص در کاروان قرار دارد. اما فدراسیون برای انتخاب مسافران 12 و 13 تیرماه در رکوردگیری، فرصت رقابت به دوومیدانی‌کاران زن و مرد داده است. در رکوردگیری بدون ستاره‌ها، فرصتی پیش می‌آید که به شرط ثبت رکورد نفر ششم تاپ لیست، اسم آنها نیز در لیست کاروان نوشته شود. 34 دوومیدانی‌کار زن، دوشنبه هفته آینده در مواد؛ 100 متر بامانع، 400 متر بامانع، 800 متر، 1500 متر، 5000 متر، پرتاب وزنه، پرتاب دیسک، پرتاب چکش، پرش طول، پرش با نیزه و هفتگانه در مجموعه آفتاب انقلاب با هم مسابقه می‌دهند. یک روز بعد هم نوبت 34 مرد مواد 200 متر، 400 متر، 800 متر، 1500 متر، 3000 متر بامانع، 5000 متر، پرش طول، پرش سه گام، پرتاب دیسک، پرتاب نیزه و پرتاب وزنه است تا رکوردگیری کنند و بهترین‌ها مسافر هانگژو شوند.
هادی سپهرزاد مدیر تیم‌های ملی دوومیدانی، رکوردگیری را فرصت دوباره به بعضی ورزشکاران می‌داند: «ما بعد از بررسی‌ها ترجیح دادیم شانس دوباره‌ای به بعضی از ورزشکارانی که با رکورد ملی‌پوشان فاصله دارند، بدهیم. البته آنهایی که جزو 6 نفر اول آسیا هستند یا قبلاً سابقه مدال آسیا و المپیک دارند، از رکوردگیری معاف هستند. اما برای اینکه حق ورزشکاری ضایع نشود به آنها مهلت دادیم تا اگر رکوردهای مدنظر فدراسیون را ثبت کنند، شانس حضور در بازی‌های آسیایی را از دست ندهند.»
سپهرزاد تنها می‌داند سهمیه دوومیدانی برای بازی‌های آسیایی زیاد نیست: «دوومیدانی رشته رکوردی است و منطق بر آن حاکم است. من حالا از تعداد سهمیه‌ها خبرندارم، اما دوره ریاست داوری 22 دوومیدانی‌کار به بازی‌های آسیایی رفت ولی در دوره رئیس بعدی به خواسته رئیس وقت 13 نفر اعزام شدند، در حالی که بیشتر بود. در حالی که اگر دوومیدانی، ورزش مادر است و المپیکی، نباید نگاه شعاری به آن داشت حتی اگر دوومیدانی‌کاران مدال هم نگیرند باید برای انگیزه بیشتر اعزام شوند تا دوومیدانی ایران خالی نشود و جوان‌های بااستعداد ماندگار شوند. مثل زمانی که علی فیضی در بازی‌های آسیایی 98 تایلند نفر آخر شد اما حضورش به ما انگیزه داد برای تمرین بیشتر و ما رفتیم و مدال گرفتیم.»
البته این قسمت خوب ماجرا است و باید دید رایزنی‌های افشین داوری سرپرست فدراسیون چقدر برای بیشتر شدن تعداد دوومیدانی‌کاران در هانگژو جواب می‌دهد.
جستجو
آرشیو تاریخی