فوتبال ایران

نوجوانان امروز برابر یمن به میدان می‌رود
عبدی: تیم ملی برنامه متفاوتی دارد
 تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان که بالاتر از کره‌جنوبی، افغانستان و قطر به عنوان صدرنشین گروه دوم جام ملت‌های زیر 17 سال آسیا به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرده، در اولین دیدار این مرحله از ساعت 13:30 امروز در ورزشگاه ساماسات پاتوم تانی به مصاف یمن خواهد رفت و در صورت پیروزی مقابل این تیم، سهمیه جام جهانی را برای خود قطعی خواهد کرد. ایران که یکی از مدعیان قهرمانی مسابقات هم محسوب می‌شود، برای این مسابقه یک نگرانی بزرگ دارد. در حال حاضر شش بازیکن تیم تحت هدایت حسین عبدی یعنی آرشا شکوری، عرفان درویش عالی، ماهان صادقی، ابوالفضل ذلیخایی، امیرمحمد رزاقی‌نیا و کسری طاهری یک‌اخطاره هستند و در صورت دریافت کارت زرد مقابل یمن، بازی نیمه‌نهایی را از دست خواهند داد اما اگر آنها در بازی امروز محروم نشوند، تک کارت زردشان برای مرحله بعدی بخشیده می‌شود. ایران در صورت صعود از مرحله یک‌چهارم نهایی، پنجشنبه برای صعود به فینال به مصاف برنده بازی ژاپن و استرالیا خواهد رفت. عبدی در نشست خبری پیش از دیدار مقابل یمن، گفت: «خیلی خوشحالم که در این مرحله از مسابقات حضور داریم. برای بازی آخر تلاش زیادی کردیم و می‌دانستیم چگونه بازی کنیم. برای بازی مقابل یمن آماده هستیم و استراتژی ما برای این بازی متفاوت خواهد بود و امیدوارم همه از بازی در این رویداد زیبا لذت ببرند. در این رده سنی، همه چیز برای پیشرفت فوتبال است. پس تلاش خواهیم کرد تا تجربه خوبی به دست آوریم و بعد از آن، اگر شانس خوبی برای صعود به مرحله بعدی داشته باشیم، بسیار خوشحال خواهیم شد که در نیمه نهایی نیز حاضر باشیم. »


تاریخ آغاز لیگ بیست‌وسوم
سهیل مهدی مدیر مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران، اعلام کرد:« با توجه به اینکه در سال جاری  جام ملت‌های آسیا و انتخابی المپیک را پیش رو داریم، من و همکارانم در سازمان لیگ تمام تلاش‌مان را انجام می‌دهیم تا تیم‌های ملی بزرگسال و امید با بهترین شرایط برای حضور در رقابت‌های تدارکاتی و رسمی حاضر شوند.
از این رو هماهنگی‌های لازم برای آغاز رقابت‌های لیگ برتر فصل آینده  با امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی و رضا عنایتی سرمربی تیم امید در این خصوص  صورت گرفته است. در نظر داریم بیست و سومین دوره لیگ برتر در روز پنجشنبه  ۱۲ مرداد ماه آغاز شود و تاریخ قرعه کشی لیگ برتر هم در اواسط تیر ماه بین تاریخ ۱۴ تا ۱۸ تیرماه تعیین می‌شود.


طارمی در فهرست فروش پورتو نیست
پورتو برای رسیدن به اهداف ترسیم شده‌اش در فصل آینده، باید درآمد 50 میلیون یورویی از ناحیه فروش بازیکنان تا پایان ماه جاری میلادی داشته باشد. سرجیو کنسیسائو، سرمربی این تیم، پیش از این گزارشی درباره فصل گذشته و تقویت تیمش برای فصل آینده با جذب بازیکنان شاخص به رئیس باشگاه ارائه کرده بود. پورتو برای رسیدن به چنین هدفی باید برخی از بازیکنان خود را بفروشد. اما مهدی طارمی در این فهرست قرار ندارد. دیگو کاستا، دروازه‌بان 23 ساله که مورد توجه تیم‌های برجسته اروپا از جمله منچستریونایتد و اینتر ایتالیا قرار دارد، می‌تواند برگ برنده تیم پرتغالی باشد. چلسی و بایرن مونیخ دیگر تیم‌های خواهان کاستا هستند اما تاکنون هیچ تیمی تمایلی برای پرداخت یک‌جای مبلغ 75 میلیون یورویی این دروازه‌بان به پورتو نشان نداده است. بنابراین پورتو روی دیگر گزینه‌های فروش از جمله پپه، اوتاویو و  گالنو تمرکز کرده است.


توافق پورموسوی با استقلال خوزستان
سید سیروس پورموسوی، دیروز با باشگاه استقلال خوزستان به توافق رسید تا فصل آینده در لیگ برتر بیست و سوم نیز هدایت این تیم را برعهده داشته باشد. البته هنوز قراردادی به صورت رسمی امضا نشده است.  استقلال خوزستان فصل گذشته با هدایت پورموسوی به لیگ برتر صعود کرد اما در ادامه، اختلاف نظر شدیدی بین پورموسوی و مدیران باشگاه بر سر مسائل مختلف ایجاد شده بود که گویا برطرف شده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی