گزارش و خبر

شاید ایران غایب بزرگ هفته سوم لیگ ‌ملت‌ها باشد
هلند آخرین حریف در روتردام
شاید عصر امروز تیم ملی والیبال ایران در روتردام، قبل از پایان هفته سوم با لیگ ملت‌ها خداحافظی کند. این تیم که بعد از برد و باخت مقابل آلمان و ایتالیا، عصر دیروز به مصاف تیم ملی امریکا رفت، امروز در آخرین بازی سخت هفته دوم لیگ ملت‌ها مقابل هلند میزبان بازی می‌کند. ساعت 18:30 دقیقه عصر. تیم هفتم جدول که حریف راحتی هم نیست. اگر تیم ملی والیبال دیروز مقابل امریکا باخته باشد، امروز هم کار راحتی ندارد. نکته مهم در این دوره لیگ ملت‌ها، اما و اگر حضور تیم ملی والیبال ایران در هفته سوم دور مقدماتی به میزبانی امریکاست. چرا که هنوز خبری از ویزای ملی‌پوشان ایران نیست. حتی با وجود اینکه پای فدراسیون جهانی FIVB هم به این قضیه باز شده و یک گروه ویژه پیگیر کار تیم ایران برای صدور ویزاست، اما فعلاً ویزای هیچ کدام صادر نشده است و اگر تا 10 تیرماه ویزا صادر نشود، تیم ملی والیبال ایران از فرانکفورت به تهران برمی‌گردد. با این شرایط باید گفت لیگ ملت‌ها برای تیم ملی والیبال ایران با بازی عصر امروز مقابل هلند خیلی زود تمام می‌شود. میلاد تقوی، دبیر فدراسیون والیبال دراین باره می‌گوید: «امریکا با ندادن ویزا خلاف اخلاق رفتار می‌کند. آنها تا شنبه هفته آینده برای صدور ویزا فرصت دارند. البته داورزنی رئیس فدراسیون هم در جلسه FIVB به میزبانی دومنیکن پیگیر این مسأله هست. البته برای صدور ویزا نگاه ما به امریکا نیست و به فدراسیون جهانی است و موظف است موضوع را حل کند. تیم ایران با غیبت در هفته سوم لیگ ملت‌ها باخت فنی می‌‌خورد.»


سوم تیر آغاز اردوی تکواندو
تمرینات تیم ملی تکواندو برای حضور در رقابت‌های پیش رو از جمله دانشجویان جهان از امروز در محل خانه تکواندو آغاز می‌شود.
ملی پوشان تکواندو در حالی بعد از رقابت های قهرمانی جهان در باکو و گرندپری رم به اردوی تیم ملی بازمی گردند که دعوت از یلدا ولی نژاد بعد از محرومیت دو ساله برای حضور در تمرینات تیم ملی بانوان حائز اهمیت است. با تصمیم بیژن مقانلو سرمربی تیم ملی مهدی حاج موسایی، ابوالفضل زندی، حسین لطفی، علیرضا حسین پور، متین رضایی، عرفان بزرگی، محمد صادق دهقانی، محمد مهدی عمادی، میرهاشم حسینی، مهران برخورداری، آرین سلیمی، ابوالفضل عباسی و علیرضا نادعلیان به اردو می آیند.همچنین امیرمحمد بخشی و سجاد مردانی پس از رفع آسیب دیدگی به اردو تیم ملی اضافه خواهند شد.همچنین در بخش بانوان با نظر مینو مداح سرمربی تیم ملی بانوان سعیده نصیری، مبینا نعمت زاده، غزل سلطانی، ناهید کیانی، مهلا مؤمن زاده، نرگس میر نورالله‌، یلدا ولی‌نژاد، کوثر اساسه، ملیکا میرحسینی، زهرا پوراسماعیل و آناهیتا توکلی به اردو دعوت  شدند.


تکمیل کادرسرپرستی کاروان
سیدمناف هاشمی دبیرکل و سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو، سه ماه مانده به افتتاح بازی‌ها، معاونانش در کاروان را معرفی کرد.
او مهین فرهادی‌زاد نایب رئیس، فرید فتاحیان مدیر امور بین‌الملل و محسن بیرانوند سرپرست مرکز نظارت بر تیم‌های ملی را به عنوان معاونانش درهانگژو انتخاب کرد. نصرالله سجادی مشاور رئیس کمیته ملی المپیک سرپرست کاروان را در بازی‌های آسیایی همراهی می کند.
 

دواسری در اوپن ازبکستان طلایی شد
محراب دواسری نوجوان ملی‌پوش وزنه‌برداری نوجوانان کشورمان در رقابت‌های اوپن ازبکستان طلای مجموع را به‌دست آورد. او در پایان حرکات یک‌ضرب دسته ۶۱ کیلوگرم با مهار وزنه ۱۰۸ کیلوگرمی به مقام سوم گروه خود رسید. با توجه به اینکه مسابقات تک‌مدال است، تنها مدال مجموع به نفرات برتر هر وزن اهدا می‌شود. نوجوان ملی‌پوش با مهار وزنه ۱۳۹ کیلویی در حرکات دوضرب، مدال طلای خود را با ثبت مجموع ۲۴۷ کیلوگرم، مسجل کرد. حمیدرضا محمدی تنها و محمدامین حبیبی روز سوم تیر روی تخته رقابت می‌روند.


هت‌تریک برد و باخت  ساحلی‌بازان
ملی‌پوشان ساحلی‌باز ایران، اولین روز رقابت‌های  قهرمانی مردان آسیا را با هت‌تریک برد و باخت شروع کردند با سه  برد . ساحلی‌بازان ایران که با تیم یک، دو سه در قهرمانی آسیا حضور دارند، اولین روز رقابت‌ها رابه میزبانی  پینگ تان چین با  پیروزی تمام کردند. تیم ایران سه با ترکیب جوان محفوظی-منصوری  به مصاف چین دو رفت  و در سه ست نسخه میزبان را پیچید. تیم ایران دو با ترکیب با تجربه پورعسگری-آقاجانی هم دومین برد را برای ایران رقم زد. تیم دوم ایران دیروز با استرالیا بازی سختی داشت که در سه ست  استرالیا را وادار به تسلیم کرد. اما تیم ایران یک هم با ترکیب سالمی-شوکتی نبرد بزرگی با تیم ژاپن داشت 2-صفر برد و اما در مسابقه بعدی مقابل قطر 2- صفر باخت تا سهم ایرانی‌ها در روز اول قهرمانی آسیا سه برد و سه شکست باشد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی