اعجوبه 219 سانتیمتری به سن آنتونیو رسید

ومبانیاما با غریزه یک قاتل!

پریسا غفاری/ برای هر بازیکن اروپایی بسیار جذاب است که درفت (جزو بازیکنان انتخاب شده) شماره یک NBA باشد ولی ویکتور ومبانیاما این جایگاه را یک سال قبل از شب درفت مستحکم کرد.
بازیکن فرانسوی که ماه‌ها در صدر اخبار مربوط به یارکشی امسال قرار داشت، صبح دیروزمطابق انتظار به عنوان نفر اول یارکشی به سن آنتونیو اسپرز رسید. ومبانیامای ۲۱۹ سانتیمتری که به دلیل فیزیک خود و همچنین مهارت‌هایش با وجود قد بلند مورد توجه است، در حال حاضر در تیم متروپولیتانس 92 در لیگ فرانسه بازی می‌کند. جایی که او میانگین امتیاز 21،8، 10،3 ریباند و 3،1 بلاک را به ثبت رسانده است. ومبانیاما به راحتی یک گارد توپ را در دست می‌گیرد و بال هندلینگ بسیار بالایی را برخوردار است، شوت‌های عمیق او نیز یکی دیگر از مهارت‌های فوق‌العاده این جوان فرانسوی است. کارهایی که او در زمین بسکتبال انجام می‌دهد را هیچ بازیکن دیگری در جهان در حال حاضر نمی‌تواند انجام دهد. ومبانیاما ترکیبی از کوین دورنت و رودی گوبر با مکانیک شوتزنی، اسکورر بودن و فاز دفاعی قدرتمندانه است.
او یک مدافع و اسکورر برتر است و با غریزه‌ یک قاتل و رفتار حرفه‌ای برای ادامه رشد توانایی‌هایش است. متوقف کردن او غیرممکن است. از زمان لبران جیمز تا کنون هیچ درفتی به این اندازه نتوانسته NBA را تحت تأثیر قرار دهد، در تمامی محافل رسانه‌ای پیرامون بسکتبال تصور اینکه او تبدیل به بهترین بازیکن بسکتبال جهان خواهد شد، وجود دارد و دائماً زمزمه می‌شود. تنها نگرانی بیشتر در مورد فیزیک بدنی او است. از آنجایی که ومبانیاما به طور غیر عادی قد بلند است و هنوز بدن چندان تنومند و عضلانی را ندارد، ممکن است در مقاطعی از فصل با مصدومیت روبه‌رو شود.
جستجو
آرشیو تاریخی