تیم ملی کبدی لیاقت بیشتر از اینها را دارد

کریمی: دوباره طلا را از دهان اژدها بیرون می کشیم

فائزه زمانی
روزنامه‌نگار

این روزها تیم ملی کبدی بانوان با حضور شایلاجا، سرمربی هندی بهتر از قبل خود را برای بازی‌های آسیایی هانگژو آماده می‌کند. این تیم که قبلاً یکبار در جاکارتا طلا را زیر زبان مزه کرده است، حالا می‌خواهد در هانگژو دبل کند.
زهرا کریمی یکی از ستاره‌های این تیم، شرایط تیم ملی را با آمدن مربی هندی، این روزها بهتر می‌داند: «ما اردوهایمان را برای حضور در بازی‌های آسیایی خیلی زود شروع کردیم و حالا با آمدن سرمربی هندی تیم، اردوها جدی‌تر هم پیش می‌رود.
خانم شایلاجا در بازی‌های آسیایی جاکارتا هم سرمربی تیم ما بود، همگی ارتباط خوبی با ایشان داریم و کاملاً به او عادت کرده‌ایم.
هرکسی به اندازه خودش دانش دارد اما ایشان از هند، مهد کبدی دنیا آمده است، جایی که 8000 باشگاه حرفه‌ای کبدی دارد. بنابراین او بخوبی دانش روز دنیا را در اختیار ما می‌گذارد و از تجربیات هندی‌ها به ما منتقل می‌کند.»
درحالی که قبل از این دستمزد 100 میلیون تومانی سرمربی هندی تیم ملی بانوان سروصدای زیادی به پا کرده بود، کریمی معتقد است این تیم حتی لیاقت بیشتر از اینها را هم دارد: «تیم ما در جاکارتا اولین مدال طلای تاریخ تیمی بانوان را گرفت، این دستاورد بزرگی بود که ما به آن دست پیدا کردیم پس این تیم لیاقت حتی هزینه‌هایی بیشتر از این را دارد. ما در جاکارتا جواب اعتماد فدراسیون را بخوبی دادیم و حالا هم مطمئن هستم اگر مجدداً روی ما سرمایه‌گذاری شده و حمایت شویم، دبل می‌کنیم و مجدداً طلا را از دهان اژدها بیرون می‌کشیم.»
او کار تیم ملی را با توجه به آماده‌باش هندی‌ها برای انتقام، سخت می‌داند: «در بازی‌های آسیایی هانگژو کار بسیار سختی داریم. تیم‌های ملی مردان و زنان هند در جاکارتا از تیم‌های ملی ما شکست بدی خوردند و حالا قطعاً برای انتقام پا پیش می‌گذارند.
2 سال کرونا ما را عقب انداخت اما هندی‌ها روند رو به رشد خوبی را پشت سر گذاشتند، امیدوارم بتوانیم ازعنوان قهرمانی‌مان دفاع کنیم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی