صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهارده - ۰۱ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهارده - ۰۱ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۴

دورنما

تورنتو استار
کانادا

یکی از مدافعان حقوق بشر اهل اوتاوا با شکایت از جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا و کابینه‌اش در تلاش است آنها را برای پر کردن 80 پست خالی قضاوت در این ایالت تحت فشار قرار دهد. وی همچنین وزیر دادگستری کابینه ترودو را متهم کرده است پا را از گلیمش درازتر کرده و با همکاری نخست‌وزیر نام‌های قضات مدنظر خود را به دادگاه‌های فدرال وارد می‌کند.


 

دیلی صباح
ترکیه

مهاجران سوری معتقدند تل عبید و رأس العین سوریه به حدی از امنیت و ثبات رسیده است که بتواند ساکنان قدیمی این شهر را به ترک ترکیه و بازگشت به زادگاه‌شان متقاعد کند. گرچه شروع دوباره زندگی در شهرهای جنگ‌زده شمال سوریه بدون شک، مهاجران را با چالش‌های جدی مواجه خواهد کرد اما آمارها نشان می‌دهد حدود 10 هزار نفر به این شهرها بازگشته‌اند.

 

 

دیلی تلگراف
بریتانیا

ارتش کوچک انگلیس سبب شده است این کشور برای محکم کردن مواضع و منافع خود در اروپا و جهان بر افزایش نفوذش در ناتو تمرکز کند. این در حالی است که ژنرال سرتیم رادفورد، فرمانده رده دوم ارتش ناتو با اشاره به اینکه جایگاه انگلیس به عنوان یک عضو تعیین‌کننده ناتو نسبت به سال‌های قبل متزلزل شده، گفت: «به عقیده من این ارتش بسیار کوچک است و نیاز به تقویت دارد.»

 

واشنگتن پست
امریکا

هانتر بایدن، پسر رئیس‌جمهور 80 ساله امریکا در توافق با بازپرسان فدرال، در دو مورد اتهام مالیاتی و همچنین حمل سلاح به جرمش اعتراف کرد اما باوجود این اعتراف صریح او بعید است زندان بیفتد. وکیل هانتر بایدن می‌گوید این توافق نشان می‌دهد که این پرونده کشدار حل و فصل شده است، اما در مقابل دادستان ایالت دلاور همچنان از ادامه تحقیقات و باز بودن پرونده خبر داده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی