صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهارده - ۰۱ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهارده - ۰۱ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۴

اخبــار

پاسخ کوبنده لاوروف
به دبیرکل ناتو
وزیر خارجه روسیه در پاسخ به رجزخوانی دبیرکل ناتو برای مسکو گفت: «اجازه دهید ناتو جنگ کند زیرا روسیه آماده است تا عملیات خود را در اوکراین ادامه دهد.» به گزارش راشاتودی، سرگئی لاوروف خاطرنشان کرد: «اگر ناتو بار دیگر از زبان استولتنبرگ بگوید که مخالف توقف درگیری در اوکراین است، ما اجازه می دهیم بجنگد.» این سخنان در واکنش به سخنان ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو است که پیش‌تر اعلام کرده بود: «صلح نمی‌تواند به معنای توقف درگیری و پذیرش توافق دیکته شده روسیه باشد و فقط اوکراین می‌تواند شرایطی را که قابل قبول است، تعریف کند.»
 
 
 

مصر در مسیر ساخت
 8 سلاح جدید
محمد صلاح‌الدین، وزیر صنایع دفاعی مصر در جریان بازدید از هشت طرح تحقیقاتی جدید ارائه شده توسط کارخانه تسلیحاتی 200، شاهد عملیات آزمایشی یک خودروی زرهی جدید بود. به گزارش روسیا الیوم، در این نمایشگاه از طرح‌های تحقیقاتی مربوط به توسعه عملکرد تجهیزات خدماتی برای افزایش توان رزمی نیروهای مسلح مصر رونمایی شد. محمد عید بکر، مشاور رسانه‌ای این وزیر نیز تصریح کرد: «این کارخانه جنگی از بزرگترین کارخانه‌های صنایع نظامی در خاورمیانه و آفریقا است و پایگاه اصلی برای تولیدات مختلف نظامی از جمله خودروهای زرهی و غیره با بالاترین کیفیت است.»

 

 

استیضاح بایدن دستور کار جدید جمهوریخواهان
نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان امریکا پیشنهاد استیضاح جو بایدن را به خاطر سوءاستفاده از قدرت و ایجاد هرج و مرج در مرز مکزیک مطرح کرد. به گزارش سایت آکسیوس، لورن بوبرت این طرح را روز سه‌شنبه به مجلس ارائه کرد و مجلس نمایندگان امریکا تصویب آن و محکومیت آدام شیف، نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیا به خاطر ادعای روابط ترامپ با روسیه را در فهرست رأی‌گیری قرار داده‌اند. این در شرایطی است که پیش‌تر بسیاری از جمهوریخواهان حتی از استیضاح وزرای کابینه بایدن نیز سر باز زده‌اند.

 

 

انحلال یک گروه
محیط زیستی به خاطر نقض امنیت
در پی افزایش اعتراضات محیط زیستی، دولت فرانسه یگ گروه حامی محیط زیست را به بهانه خطراتی که برای امنیت عمومی دارند، از فعالیت منع کرد. گاردین نوشت؛ این گروه که موسوم به خیزش زمین است از سوی انجمن‌های فعال محیط زیستی در سراسر فرانسه حمایت و به عنوان شکل جدیدی از یک گروه رادیکال فعال در زمینه محیط زیست در اروپا شناخته می‌شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی