گزارش و خبر

فروغی و کیانی پرچمدار شدند،  پاکدامن مشعل‌دار
جواد فروغی، ناهید کیانی و علی پاکدامن با رأی هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک، پرچمداران کاروان و مشعل‌دار ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو شدند.
با انتخاب هیأت اجرایی در جلسه هانگژو، جواد فروغی پرچمدار مرد کاروان ایران شد و ناهید کیانی هم بعد از قهرمانی در جهان، پرچم‌دار زن.علی پاکدامن کاپیتان شمشیربازی هم مشعل‌دار ایرانی در افتتاحیه بازی‌های آسیایی است که همراه 45 مشعل‌دار از کشورهای حاضر در هانگژو مشعل برای روشن شدن در استادیوم افتتاحیه حمل می‌کند.


طلسم انتخابات بوکس شکسته می‌شود
وزارت ورزش بالاخره بله را گفت
فائزه زمانی / بعد از 7 ماه بلاتکلیفی، بالاخره وزارت ورزش راضی به برگزاری انتخابات فدراسیون بوکس شد.
تقریباً 7 ماه از پناهندگی حسین ثوری رئیس سابق فدراسیون بوکس به اسپانیا می‌گذرد، او رفت و خرابه‌ای از خودش به یادگار گذاشت که ویرانی‌اش، بیشتر از هرکسی دامان بوکسورهای تیم ملی را گرفت. حالا رنگ رخساره بوکس، به خوبی خبر از سر درونش می‌دهد تا جایی که حتی حسین نهرودی سرمربی تیم ملی هم نتوانست این موضوع را کتمان کند، او بعد از عملکرد ضعیف تیمش در مسابقات جهانی اعتراف می‌کند که بلاتکلیفی‌های فدراسیون روی عملکرد بوکسورهایش تأثیر منفی داشته است و دود این بی‌رئیسی فقط در چشمان بوکسورها رفته است. شاید با یک برنامه‌ریزی درست و تعجیل در سامان دادن آشفته بازار فدراسیون بوکس به راحتی می‌شد مدال تاریخی دانیال شه بخش در مسابقات جهانی صربستان را تکرار و حتی بیشترش هم کرد، اما دست روی دست گذاشته شد تا همان دردانه مدال جهانی هم دیگر تکرار نشود.
بله، حال بوکس بد بود و با این حواشی و نابسامانی‌ها بدتر هم شد.  این وسط در حالی که انتظار می‌رفت وزارت ورزش زودتر از اینها برای مشخص شدن تکلیف این رشته اقدام کند، تا به این لحظه مسئولیت برگزاری این انتخابات را گردن نمی‌گرفت، اما بعد از 7 ماه گویا بالاخره مسئولان وزارت دلشان به رحم آمده است تا این انتخابات طلسم شده 27 تیرماه برگزار شود. روح‌الله حسینی سرپرست فعلی فدراسیون و قهرمان اسبق این رشته شانس اصلی انتخابات به نظر می‌رسد، هرچند نمی‌توان در این میان شانس سیامک صالحی نایب رئیس سابق فدراسیون ثوری را هم صفر دانست.در کنار این دوهم ناصر طالبی و محمد ستارپوردیگر کاندیداهای انتخابات هستند. امیدواریم با برگزاری انتخابات و مشخص شدن آقای رئیس، حال بوکس رو به بهبودی برود بلکه این رشته دمی رنگ آرامش به خود ببیند و بالاخره در مسابقات پیش رو به آن چیزی که لیاقتش را دارد، برسد.


ترکیب کاراته بانوان مشخص شد
ترکیب کاراته کاهای دختر اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا مشخص شد تا تقریباً همان همیشگی‌ها راهی مالزی شوند.
بعد از برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی، سارا بهمنیار در وزن منفی 50 کیلوگرم، فاطمه سعادتی در وزن منفی 55 کیلوگرم، آتوسا گلشاد نژاد در وزن منفی 61 کیلوگرم، مبینا حیدری در وزن منفی 68 کیلوم گرم و لیلا برجعلی در وزن مثبت 68 کیلوگرم در مالزی روی تاتامی می روند.


عظیمی و فیروزپور در مجارستان
نام مبین عظیمی و امیرحسین فیروزپور به جمع مسافران آزادکار اعزامی به تورنمنت رنکینگ‌دار مجارستان اضافه شد. جام بین‌المللی مجارستان به‌عنوان چهارمین و آخرین تورنمنت رنکینگ‌دار سال 2023، روزهای 22 تا 25 تیر‌ماه در بوداپست به انجام خواهد رسید. پیش از این قرار بود احمد جوان و میلاد والی‌زاده در 57 کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی و محمد بخشی در 70 کیلوگرم و محمد نخودی و علی سوادکوهی در 79 کیلوگرم آزادکاران اعزامی به مجارستان باشند که این مصاف انتخابی بین آنها برای تصاحب دوبنده تیم‌ملی در مسابقات جهانی بلگراد باشد. به این جمع، مبین عظیمی و امیرحسین فیروز‌پور دو مدعی جوان وزن 92 کیلوگرم هم اضافه شدند تا جمع آزادکاران اعزامی به این تورنمنت به هشت نفر برسد.


کاندیدای ریاست وزنه‌برداری، مربی شد
کاندیدای شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون وزنه‌برداری به‌عنوان مربی تیم‌ملی پاراوزنه‌برداری جوانان ایران معرفی شد. ایوب بهتاج یکی از دو کاندیدای انتخابات که در روز مجمع فدراسیون حاضر نشد و از شرکت در انتخابات انصراف داد، کار خود را با پاراوزنه‌برداران جوان ایران آغاز کرد. او قرار است به همراه این تیم در رقابت‌های جهانی امارات متحده عربی شرکت کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی