والیبال با برد مقابل آلمان به استقبال ایتالیا رفت

شروع شیرین

مهری رنجبر
روزنامه‌نگار

تیم ملی والیبال ایران، شروع شیرینی در هفته دوم لیگ ملت‌ها داشت. تیم بهروزعطایی که هفته اول نتیجه قابل قبولی نگرفت، در روتردام با تیم‌های آلمان، ایتالیا، امریکا و هلند میزبان بازی دارد. سرمربی تیم ملی برای شروع ساده‌ترین بازی روی کاغذ تیمش ترکیب سید محمد موسوی، محمد ولی‌زاده، مرتضی شریفی، پوریا حسین‌خانزاده، محمدطاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد و محمدرضا حضرت‌پور لیبرو را به زمین فرستاد. ترکیبی که نشان می‌دهد هنوز عطایی ترکیب مطمئنش را پیدا نکرده. اما شاگردان او ست اول را با بازی منطقی، دفاع خوب روی تور و سرویس از چنگ آلمان درآوردند. آن هم با نتیجه 25-23. آلمانی‌ها در ست دوم خیلی بهتر از ایرانی‌ها بودند و اسپک‌های سرعتی بازیکنان آلمانی کار را برای ملی‌پوشان ایران سخت کرد، حتی در امتیاز 20-17 پیش افتادند اما سرویس و دفاع روی تور و دریافت‌های توپ‌های برگشتی به داد ایران رسید و بازی پایاپای در امتیاز 22-22 را با امتیاز 26-24 به نفع خود تمام کردند. تیم والیبال ایران که با پیروزی دو ست، نمی‌خواستند بازی برده را به آلمان بدهند، ست سوم هم مثل دو ست قبلی با دفاع روی تور مهاجمان گارد آهنین را ناکام گذاشتند و حتی اختلاف امتیاز را بیشتر نیز کردند. آنها حتی در این ست خیلی کم اشتباه‌تر از دو ست قبلی بازی کردند و در نهایت با نتیجه 25-16 به پیروزی رسیدند تا هفته دوم شیرین شروع شود. پیروزی‌ای که طلسم 11 ساله شکست‌ناپذیری گارد آهنین را شکست؛ شکستی که میخاییل وینیارسکی سرمربی لهستانی آلمان‌ها را با عصبانیت راهی رختکن کرد، او حتی در میکسدزون هم حاضر نشد؛ مسأله‌ای که خبرنگاران آلمانی را حسابی شاکی کرد.
 امین اسماعیل‌نژاد پشت خط زن ایرانی دیروز با 16 امتیازش، امتیازآورترین بازیکن بود.
تیم ملی والیبال ایران در مجموع ست‌های این مسابقه، 76 امتیاز گرفت که به ترتیب 36 پوئن در حمله، 12 امتیاز در دفاع، 6 پوئن سرویس و 22 امتیاز از اشتباهات بازیکنان آلمان بود.
بازیکنان تیم ملی آلمان هم در مجموع ست‌های این مسابقه 63 امتیاز ثبت کردند که شامل 40 امتیاز حمله، 3 دفاع، 2 پوئن سرویس و 18 امتیاز از اشتباهات بازیکنان تیم ایران بود.
تیم ملی والیبال با پیروزی دیروز، برای بازی امروز مقابل ایتالیای لاجوردی پوش، قهرمان دوره قبل مردان دنیا انگیزه بیشتری پیدا کرد؛ بازی‌ای که مثل دیروز ساعت 14:30 دقیقه بعدازظهر برگزار می‌شود.
فردیناندو دی جورجی که از هفته اول دو باخت مقابل آرژانتین و امریکا و دو پیروزی مقابل کوبا و آلمان گرفت و نهم جدول رده‌بندی شد، این هفته ترکیب تیمش را با سیمونه جیانلی، دجورجی، اسکانفرلا، فدریچی و میکلتو ماگالینی تقویت کرد تا به جمع تیم‌های مدعی برسد. تا حدی که این اقدام سرمربی لاجوردی پوشان از چشم سایت فدراسیون جهانی هم پنهان نمانده است. سایت فدراسیون جهانی نوشته:«ایتالیا مصمم است در روتردام به پیشرفتش ادامه دهد.»

جستجو
آرشیو تاریخی