بودجه 800 میلیاردی ابلاغ شده هاشمی: پاداش ریالی به حساب مدال آوران واریز می‌شود

گروه ورزشی / اعضای هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک، دیروز درباره موضوعات مختلفی به شور نشستند که سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک و سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو با تأخیر دو ساعته به سؤالات خبرنگاران جواب داد.
او حرف‌هایش را با تصمیم برای انتخاب اعضای مجمع فوق‌العاده شروع کرد: «قرار بود قبل از بازی‌های آسیایی جلسه‌ای با اعضای مجمع برای انتخاب افرادعضو مجمع از جمله 5 خبره ورزشی، نماینده باشگاه‌داران و بقیه عزیزان داشته باشیم. مجمع کمیته ملی المپیک 12 شهریورماه برگزار می‌شود تا علاوه برآن بودجه، برنامه‌های 1402 و مباحثی درباره رویدادهای امسال هم مطرح شود.»
 او در بحث بودجه هم می‌گوید: «بودجه ۴۵۰ میلیارد تومان در ردیف اصلی کمک دولت را داریم و برای هانگژو ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه داریم. در ردیف عمرانی این رقم ۴۰ میلیارد تومان شد. ۱۳۰ میلیارد تومان هم برای ساختن کمپ شماره ۲ مصوب شد. هنوز دولت بودجه عمرانی را ابلاغ نکرده است و حدوداً کمتر از ۸۰۰ میلیارد تومان بودجه ابلاغ شده است.»
به گفته دبیرکل کمیته پاداش پای سکوی مدال آوران ریالی واریز می‌شود: «حقوق و پاداش ورزشکاران یک بار در ستاد عالی بازی‌ها مطرح شد و در جلسه دیروز هیأت اجرایی هم مطرح کردیم که دوستان پیشنهادهای زیادی دادند اما جمع بندی نشد و قرار است برای تصویب جلسه فوق‌العاده داشته باشیم. رئیس کمیته ملی المپیک، من و اعضای هیأت اجرایی اصرار به ایجاد انگیزه بیشتر برای ورزشکاران، سرمربیان و مربیان و کسانی که در گرفتن مدال نقش دارند، داریم. در این جلسه عدد و رقمی تصویب نشد و جلسه بعدی تصمیم‌گیری می‌شود. خسروی وفا اصرار دارد پاداش پای سکو دلاری و یورویی هم باشد، اما ریالی به حساب مدال آوران واریز می‌شود.»
به گفته دبیر کل کمیته ملی المپیک فدراسیون‌ها دو مرحله بودجه گرفته‌اند: «دولت تخصیص سوم را هم به ما بدهد، قطعاً پرداخت خوبی خواهیم داشتیم. طبق رایزنی که با سازمان برنامه و بودجه داشتیم قرار شد 2 هفته دیگر هم به ما و وزارت ورزش بودجه بدهند تا ما قبل از جلسه فوق‌العاده آن را برای فدراسیون‌ها واریز کنیم.»
جستجو
آرشیو تاریخی