انتقام سنگین شمشیربازی سابر ایران از گربه سیاه

نایب قهرمانی آسیای دلچسب

تیم ملی شمشیربازی سابر با انتقام سنگین از ژاپن ، نایب قهرمانی آسیا را صاحب شد. شاگردان امین قربانی بعد از شکستن شیشه عمر کره‌ای‌ها با گرفتن مدال طلای انفرادی آسیا، در تیمی هم خوش درخشیدند. تیم ملی که برنز دوره قبل را یدک می‌کشید، با انگیزه زیاد دو مدال انفرادی و ریکاوری پا به مسابقه تیمی گذاشت. هرچند دور اول هم استراحت داشت اما از دور دوم با قلع و قمع  فیلیپین کار را شروع کرد، با نتیجه
45-13 . کویت حریف بعدی ایران اما به دلیل پزشکی انصراف داد تا دومین پیروزی بی‌دردسر به نام ایران نوشته شود و دوباره شاگردان امین قربانی در نیمه‌نهایی به ژاپن برسند؛ گربه سیاهی که امسال موی دماغ‌شان شده بود. اما این دوئل برای ایرانی‌ها کاملاً حیثیتی بود و به همین دلیل هرچه داشتند رو کردند تا برنده بازی انتقامی باشند و شدند. حتی داوری و حربه‌های مربی ژاپن هم کارگشا نشد و در نهایت پیروزی با نتیجه 45-39 به ایران رسید تا فینال به تیم اول و دوم آسیا برسد. ایرانی‌ها که بعد از بازی سنگین مقابل ژاپن جانی نداشتند، فینال را 45-28 باختند و نایب قهرمان شدند. با نایب قهرمانی تیمی، شمشیربازان سابربا سه مدال رکورد جدیدی را برای بهترین نتیجه ثبت کردند.

 

قربانی: بچه‌ها از جان مایه گذاشتند
امین قربانی سرمربی تیم ملی شمشیربازی سابر بیشتر از اینکه بابت نایب قهرمانی تیمش در آسیا خوشحال باشد از تحمیل باخت به ژاپن در نیمه نهایی خوشحال است: «بچه‌ها برای بازی با ژاپن از جان مایه گذاشتند. یعنی همه علیه ما بودند، جو، داور، مربی. ما بعد از چند بار باخت به ژاپن، فشار روانی خاصی را تحمل کردیم ولی  بچه‌ها هرچه داشتند رو کردند. به هرحال مسابقه تیمی خیلی قضیه‌اش با انفرادی فرق دارد، سه بازیکن قدر روی پیست می‌آیند. در حالی که بازی انفرادی تک به تک است. کره واقعاً قوی و رؤیایی است. بیخود نیست صدرنشین رنکینگ جهانی است. ما برای شکست تیم بزرگی مثل کره کار خیلی سختی داریم، ولی باید این اتفاق بیفتد. خدا را شکر علی طلسم امپراطوری آنها را شکست و طلا را از چنگ آنها درآورد. امسال سابر بهترین نتیجه کاروان شمشیربازی را با سه مدال از قهرمانی آسیا گرفت. ما پارسال با باخت به ژاپن، برنز گرفته بودیم اما بالاخره زحمات وتمرینات سخت و فشارهایی که تحمل کردیم، جواب داد و با شکست آن، اختلاف بالای 30 امتیازی با ژاپن پیدا کردیم. چین در این دوره ژاپن را در رده‌بندی زد و سوم شد. نایب قهرمانی خیلی به‌موقع بود. 4 مدال در یک ماه خیلی عالی است.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی