صفحات
شماره هشت هزار و دویست و دوازده - ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و دوازده - ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

خرده خبر

ایران از هنگ‌کنگ زهر چشم گرفت
تیم ملی والیبال زنان ایران با شروع خوب رقابت‌های چلنجر کاپ آسیا، امروز به مصاف چین تایپه می‌رود. این تیم که با رؤیای صعود به لیگ ملت‌ها برای اولین بار چلنجر کاپ را تجربه می‌کند، دور مقدماتی با هنگ‌کنگ و چین تایپه همگروه شد. تیم فاطمه رشیدی دیروز در اولین مسابقه مقابل هنگ‌کنگ قهرمان دوره قبل  قرار گرفت و ماراتن نفسگیر را با نتیجه 3-2 از چنگ رقیب درآورد. تیم ملی والیبال زنان با امتیازات ۲۲-۲۵، ۲۵-۲۰، ۲۵-۱۷، ۱۹-۲۵ و ۱۵-8 از قهرمان دوره قبل قربانی بزرگ ساخت. تیم ملی والیبال زنان ساعت 10:30 دقیقه صبح امروز در دومین بازی مقابل چین تایپه قرار می‌گیرد.


ازبکستان حریف نوجوانان ایران نشد
تیم والیبال نوجوانان لیگ ملت‌های آسیای مرکزی را با شکست  ازبکستان شروع کرد.  تیم نوجوانان که برای قهرمانی جهان آرژانتین آماده می‌شود، به نمایندگی از ایران برای دومین بار در لیگ‌ ملت‌های آسیای مرکزی به میزبانی شهر چولپان قرقیزستان شرکت کرد. شاگردان وکیلی دیروز در اولین بازی به مصاف تیم ملی ازبکستان رفت و 3 –صفر، با امتیازات 25 - 18، 25 - 17 و 25 - 20 به پیروزی رسید و 3 امتیاز شیرین گرفت. این رقابت‌ها با حضور 7 تیم قرقیزستان (الف و ب)، نپال، مغولستان، ازبکستان، ایران و ترکمنستان به صورت گروهی برگزار می‌شود.


درگذشت ستاره جوان زنان بسکتبال
ترنم آسمانی شد
تکان‌دهنده و تلخ بود. ترنم شاهین‌زاده ستاره جوان تیم بسکتبال زنان پالایش نفت آبادان در یک سانحه تصادف از دنیا رفت. بازیکن جوان، مستعد و بااخلاق پالایش نفت آبادان و ۲۲ساله دیروز در مسیر شاهین‌شهر به اهواز در یک سانحه تصادف رانندگی با خودرو سواری جان خود را از دست داد. ترنم ۱۰ روز دیگر، باید در جشن تولدش شرکت می‌کرد. یکی از افراد آگاه به جزئیات حادثه گفت: خودرویی که مرحوم یکی از ۴ سرنشین آن بوده، یک تاکسی اینترنتی بوده است و زنده‌یاد شاهین‌زاده، یکی از مسافران آن بود. براین‌ اساس، این خودرو در یک دوربرگردان در موقعیت خلاف، اقدام به دور زدن می‌کند و همین مورد سبب بر هم خوردن تعادل دو دستگاه کامیون در مسیر مقابل می‌شود به‌طوری‌ که ابتدا آن دو کامیون به هم برخورد می‌کنند و سپس برخورد با خودرو پراید صورت می‌گیرد. قرار است پیراهن شماره 7 او در باشگاه نفت آبادان به نام او بایگانی شود.


اولین خرید تابستانی در سبد بارسا
بارسلونا اولین خرید تابستانی خود را از سنگال انجام داد.سرانجام بعد از خبرهای ضدو نقیض، بلوگرانا میکاییل فایه مدافع 18 ساله را به خدمت گرفت تا اولین چراغ خریدهای تابستانی خود را روشن کند. چلسی و دورتموند هم دنبال جذب این مدافع جوان بودند اما در نهایت بارسلونا قاپ او را دزدید. فایه در فصل آینده برای تیم ب بارسلونا بازی خواهد کرد و در صورت درخواست ژاوی می‌تواند به تیم اصلی هم کمک کند. بارسا برای خرید او 1.5 میلیون یورو به تیم کوستوسیا کرواسی پرداخت کرده است. حالا مدیران بارسلونا امیدوارند که فایه 18 ساله بزودی با درخشش، در ترکیب اصلی باشگاه قرار بگیرد.


جایزه دوهزاردلاری به آقای خاص
از سوی شورای کشتی آسیا، محمد بنا به عنوان بهترین مربی سال ۲۰۲۲ کشتی فرنگی این قاره انتخاب شد. بر این اساس جایزه ۲ هزار دلاری آقای خاص کشتی فرنگی دنیا، بعد از ظهر امروز توسط علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی به وی اهدا شد.در مراسم اهدای جایزه محمد بنا، حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی و علی محمد مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی حضور داشتند.


قاسم‌پور دوباره مصدوم شد
کامران قاسم‌پور، پسرطلایی ایران دوباره مصدوم شد. اردیبهشت ماه امسال بود که قاسم‌پور در تمرینات خود دچار آسیب‌دیدگی از ناحیه کشاله ران شده بود و باید استراحت می‌کرد تا به اردوهای تیم ملی می‌رسید. او که از حضور در مسابقات جام بین‌المللی تختی معاف بود، فرصت خوبی داشت تا استراحت کند و با بهبودی وارد اردوهای تیم ملی شود .اما کامران قاسم‌پور در تمرینات تیم ملی کشتی بار دیگر از همان ناحیه کشاله ران مصدوم شد تا لنگ لنگان کنار برود. هنوز به طور کامل وضعیت مصدومیت ستاره تیم ملی مشخص نیست و باید منتظر جواب ام‌آر‌آی بود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی