صفحات
شماره هشت هزار و دویست و دوازده - ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و دوازده - ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

از لیگ ملت‌های فوتبال اروپا تا هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال

جنگ دیدنی ایران با گارد آهنین

مهری رنجبر
روزنامه‌نگار

هیجان در روتردام هلند تمامی ندارد. شب‌های هیجانی فوتبال تمام نشده، با بازی تیم ملی ایران و آلمان، هلندی‌های میزبان از استادیوم به سالن والیبال می‌روند. البته والیبالی‌ها هم در روتردام و هتل اقامت‌شان با دیدن بازیکنان دو تیم اسپانیا و کرواسی، فینالیست‌های لیگ ملت‌های فوتبال اروپا وهواداران‌شان غافلگیر شدند. ملی‌پوشان ایران بیشتر سورپرایزشدند وقتی هواداران علیرضا جهانبخش از آنها استقبال گرمی کردند. لیگی که با قهرمانی اسپانیایی‌ها تمام شد. بازیکنان والیبال ایران اما در روزهای پرهیجان فوتبالی از برنامه خود غافل نشدند و طبق برنامه تمرینات‌شان را انجام دادند تا برای امروز و افتتاحیه هفته دوم لیگ ملت‌ها آماده شوند. بازی ساعت 14:30 دقیقه امروز مقابل ژرمن‌های گارد آهنین برگزار می‌شود که جنگ دیدنی از آب در می‌آید.
تیم ملی والیبال ایران که هفته اول لیگ ملت‌ها را با سه شکست و یک پیروزی تمام کرده بود، در بازی‌های هفته دوم مقابل آلمان، ایتالیا، امریکا و هلند، در روتردام روزهای سخت‌تری را تجربه می‌کند. رقبایی که بجز آلمان، بقیه در جدول رده‌بندی لیگ ملت‌ها بالاتر از ایران هستند. این هفته همه تیم‌ها برای بهترین استفاده از فرصت و جمع‌آوری امتیاز آمده‌اند تا رنکینگ جهانی‌شان را بهتر کنند. بهروزعطایی که تیمش هفته اول لیگ ملت‌ها نتیجه دلچسبی نگرفته، ترکیب 14 نفره را با یک تغییر به هلند برد، یعنی با خط زدن جواد معنوی‌نژاد، میثم صالحی را جایگزین کرد تا ضعف دریافت تیم این هفته کمتر شود. اگرچه بعضی کارشناسان، به او انتقاد کردند، چرا که معتقدند میثم صالحی بعد از جراحی کتفش هنوز ترس حرکت دارد و همین مسأله بعید نیست دردسرساز شود. اگرچه آمارها برتری ایرانی‌ها را نشان می‌دهد، اما رقابت با تیم آلمان در قاره اروپا کار راحتی نیست و تا به حال ایران نتوانسته از پس گاردآهنین در اروپا برآید. باید دید بهروز عطایی با برنامه‌ای که به شاگردانش می‌دهد، امروز می‌تواند این طلسم 11 ساله را بشکند؟

 

بــــرش

آلمان‌ها چغر هستند
محمود افشاردوست مربی تیم ملی والیبال، معتقد است ایران با سرویس خوب می‌تواند تیم ملی آلمان را شکست دهد: «تیم والیبال آلمان بلندزن‌های ضعیف‌تری دارد بنابراین ملی‌پوشان باید دریافت آن را با سرویس‌های خوب، مختل کنند تا آلمانی‌ها وادار به استفاده از پاس‌هایی با ارتفاع بلند شوند و تیم ما با دفاع و زخمی کردن توپ آنها بتواند از توپ‌های برگشتی امتیاز بگیرد. بچه‌ها نباید فراموش کنند که با استفاده از ضعف آلمان‌ ها درتوپ‌های بلند می‌توانند از اسپک‌های ضعیف‌تر یا جای خالی‌ها خوب استفاده کنند تا حمله برگشتی خوب انجام دهند و امتیاز بگیرند. البته تیم آلمان چغر است. این تیم چند نفری از ترکیب بازیکنان قدیمی‌اش را دارد و بازیکنان جوانش هم یکی دو سالی است کنار هم بازی می‌کنند. والیبال آلمان‌ها همانند ورزش ماشینی‌اش هم منظم است و هم بازیکنان قد بلند و قوی دارد. شک نکنید این هفته برای همه هفته سختی است.»

جستجو
آرشیو تاریخی