زیاد النخاله و اسماعیل هنیه با مقامات کشورمان دیدار کردند

تهران، محور اتحاد مقاومت فلسطینی

«ایران» از ابعاد سفر اخیر رهبران مقاومت به تهران گزارش می‌دهد؛ فلسطین؛ رکن مهم سیاست همسایگی

رهبران گروه‌های مقاومت فلسطینی، طی یکشنبه و دوشنبه گذشته، در تهران با رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه و دبیر شورای عالی امنیت کشورمان دیدار و گفت‌و‌گو کردند. ضرورت وحدت گروه‌های مقاومت، بررسی جوانب جنگ 5 روزه اخیر در سرزمین‌های اشغالی و نیز اهمیت مسأله فلسطین برای جهان اسلام و منطقه، از مهم‌ترین محورهای مورد بحث در دیدار «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس با مقام‌های کشورمان بود.

آیت‌الله رئیسی: چشم امید همه به مجاهدان مقاومت
رئیس‌جمهور شامگاه یکشنبه در دیدار «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و جمعی از رهبران این جنبش گفت: روزگاری امید‌ برخی از فلسطینیان برای رهایی از ظلم و اشغال رژیم صهیونیستی به میزهای مذاکره بود، اما امروز همه، حتی طرفداران مذاکره چشم امید به مجاهدان و نیروهای مقاومت بسته‌اند و این تحقق وعده الهی است که نظم خلقت با ظلم و باطل سازگار نیست. آیت‌الله رئیسی افزود: امروز مجاهدان فلسطینی ابتکار عمل را در دست دارند و این پیروزی بزرگ هدیه الهی است که به پاس صبوری در برابر مشکلات و ایستادگی در برابر ظلم و زورگویی رژیم صهیونیستی و حامیان این رژیم نصیب ملت سرافراز فلسطین شده است.

امت اسلام مخالف عادی‌سازی
رئیس‌جمهور ناامید کردن نسل جوان فلسطین از بازپس‌گیری سرزمین‌های اشغالی را یکی از اهداف صهیونیست‌ها از تلاش‌ برای عادی‌سازی روابط با برخی کشورهای عربی و اسلامی، عنوان کرد و افزود: اما این تلاش‌ها به نتیجه نمی‌رسد، چرا که اولین و جدی‌ترین مخالفان این عادی‌سازی روابط، مردم همان کشورها هستند.

فلسطین؛ متحدتر از همیشه
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه امروز ملت فلسطین متحدتر از هر زمان دیگری است و در مقابل جامعه صهیونیستی متشتت‌تر و متفرق‌تر از هر زمان دیگری بوده و نشانه‌های زوال آن آشکار شده است، گفت: امروز دل‌های مردم دنیا از ملت‌های منطقه تا مردم کشورهای امریکای لاتین، متوجه شماست و این لطف خداوند و برکت خون شهیدان جریان مقاومت چون شهید حاج قاسم سلیمانی است. پیروزی نهایی بسیار نزدیک و متعلق به ملت سربلند فلسطین است.

گزارش النخاله از جنگ اخیر
دبیرکل جنش جهاد اسلامی فلسطین نیز در این دیدار تصریح کرد: امروز ایران کشوری مهم و تعیین‌کننده در تعاملات منطقه‌ای و بین‌المللی است و سفر اخیر جنابعالی به منطقه امریکای لاتین نشان داد که توانسته‌اید تحریم‌های امریکا را به شکست بکشانید و ما نیز به این پیروزی‌ها افتخار می‌کنیم. زیاد النخاله همچنین با ارائه گزارشی تفصیلی از جنگ 5 روزه اخیر اضافه کرد: در حالی که تا پیش از این رژیم صهیونیستی اعلام می‌کرد برای پایان درگیری‌ها با نیروهای مقاومت، با دولت مصر به توافق رسیده است، در پایان دور اخیر درگیری‌ها برای اولین بار ناگزیر شد اعلام کند که با نیروهای مقاومت به توافق رسیده و این یک پیروزی بزرگ و نتیجه پایبندی فلسطینیان به ایستادگی و مقاومت است.
رژیم صهیونیستی منشأ ایجاد بی‌ثباتی
وزیر امور خارجه کشورمان نیز در دیدار دبیرکل جنبش جهاد اسلامی و هیأت همراه، با تبریک پیروزی بزرگ اخیر رزمندگان مقاومت در جنگ ۵ روزه غزه و نقش مؤثر وحدت گروه‌های مقاومت در این پیروزی، مسأله فلسطین را مسأله محوری جهان اسلام دانست و بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از آرمان فلسطین و قدس شریف و پشتیبانی از مقاومت مشروع ملت فلسطین علیه اشغالگران صهیونیست تأکید کرد. دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در این دیدار، ارزیابی خود از روند تحولات در فلسطین و سرزمین‌های اشغالی را ارائه و تأکید کرد، گروه‌های مقاومت فلسطینی در بهترین شرایط به لحاظ آمادگی‌ و وحدت عمل در برابر رژیم صهیونیستی قرار دارند و قادر هستند با برخورداری از حمایت قاطع ملت فلسطین، در برابر هر نوع تجاوز رژیم غاصب صهیونیستی ایستادگی کنند و پیروزی‌های بزرگ را رقم بزنند.

دیدار هنیه با دبیر شورای عالی امنیت
 روز گذشته اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در صدر هیأتی وارد تهران شد و در نخستین برنامه، با علی اکبر احمدیان، نماینده رهبر معظم انقلاب و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار کرد. تحولات منطقه و آخرین تحولات سیاسی و میدانی فلسطین و بررسی راه‌های تقویت وحدت و انسجام هر چه بیشتر میان گروه‌های مقاومت، از موضوعات مورد بحث در این دیدار بود. به گزارش ایسنا، احمدیان با بیان اینکه امروز تمام جهان اسلام از دستاوردهای مقاومت بهره‌مند است، گفت: ورود مقاومت در نبرد سیف‌القدس نقطه عطفی در این زمینه بود که دستاوردهای راهبردی برای مقاومت به همراه داشت. در این دیدار «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس نیز با قدردانی و تجلیل از نقش ممتاز و مؤثر جمهوری اسلامی در تقویت وحدت و همکاری در جهان اسلام و گروه‌های مقاومت فلسطینی، گزارشی از تحولات سیاسی و میدانی فلسطین اشغالی و برنامه‌های مقاومت برای حفظ و تقویت ابتکار عمل در برابر رژیم صهیونیستی را ارائه کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی