صفحات
شماره هشت هزار و دویست و یازده - ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و یازده - ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

تمدید قرارداد با 5 بازیکن و جدایی 2 بازیکن از جمع سرخپوشان

گل‌محمدی با خیال آسوده از تعطیلات بازگردد!

محمد محمدی سدهی
روزنامه نگار

 

 

تیم‌های پرسپولیس و استقلال روزهای پرابهامی را پشت سر می گذارند و در واقع هواداران این 2 تیم با کوهی از سؤالات مواجه هستند؛ سؤالاتی که شاید هیچ کس به جز مدیران این 2 باشگاه نتوانند پاسخگوی آن باشند. در خصوص استقلال باید گفت که این باشگاه با جدایی ریکاردو ساپینتوی پرتغالی به دنبال سرمربی است اما شرایط پرسپولیس متفاوت‌تر از رقیب دیرینه‌اش است چرا که یحیی گل‌محمدی یک فصل دیگر با سرخپوشان قرارداد دارد و خیال سرخپوشان از این نظر راحت است. البته این قرارداد نمی‌تواند حاشیه امنی برای مدیران سرخ باشد چرا که تا کنون تکلیف ادامه همکاری گل‌محمدی با پرسپولیس مشخص نشده و او تا به اینجا هیچ جلسه‌ای با رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس نداشته، به این دلیل وضعیت ادامه همکاری یحیی با سرخپوشان یکی از سؤالات اصلی هواداران پرسپولیس است. در این بین حسین خبیری، عضو هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس در خصوص ادامه همکاری یحیی با پرسپولیس به «ایران» می گوید: «گل‌محمدی یک فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد و او سرمربی تیم ما است. او روزانه برای اطلاع از وضعیت باشگاه با رضا درویش در تماس است و درویش او را در جریان مسائل مختلف قرار می‌دهد. به هیچ وجه بحث جدایی او از پرسپولیس مطرح نیست و او در حال استراحت است.» این ادعای عضو هیأت مدیره باشگاه ثابت می‌کند که اگر اتفاق خاصی نیفتد، پرسپولیس فصل بیست و سوم را با یحیی آغاز خواهد کرد. اما قطعاً گل‌محمدی برای ادامه همکاری با سرخپوشان درخواست‌هایی دارد که مهم‌ترین آن تمدید قرارداد با ستاره‌های این تیم است.
ستاره‌هایی که می‌مانند
میلاد سرلک، امید عالیشاه، سعید صادقی، عیسی آل‌کثیر و گئورگی گولسیانی جزو بازیکنان باکیفیتی هستند که یحیی تمایل دارد با این بازیکنان قرارداد امضا شود. البته سرخپوشان برای ادامه همکاری با این بازیکنان باید وارد مذاکره شوند که تا کنون این مذاکرات با برخی از بازیکنان آغاز شده است. امید عالیشاه، کاپیتان سرخپوشان در مصاحبه‌ای در خصوص تمدید قرارداد اعلام کرد: «کسی با من تماسی نگرفته و منتظر هستیم ببینیم باشگاه چه تصمیمی دارد.» این صحبت‌ها نشان از علاقه عالیشاه به ادامه همکاری دارد. گولسیانی، مدافع گرجستانی سرخپوشان هم خواستار ادامه همکاری با سرخپوشان است. او قرار است پس از پایان فیفادی به ایران بیاید و با سرخپوشان مذاکره کند. در خصوص آل‌کثیر هم باید بگوییم که توافق ابتدایی باشگاه با این بازیکن انجام شده و احتمال ادامه همکاری آل‌کثیر با سرخپوشان زیاد است. از این اسامی میلاد سرلک و سعید صادقی می‌مانند که این دو هم تمایل دارند فصل بعد هم در جمع سرخپوشان باشند و این موضوع تا حدود زیادی باعث می‌شود تا گل‌محمدی با خیال آسوده از تعطیلات بازگردد.

وضعیت بازیکنان با بند جدایی
چند بازیکن پرسپولیس هم در صورت پیشنهاد خارجی می‌توانند قرارداد خود را فسخ کنند که علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی و مهدی عبدی از جمله این بازیکنان هستند. در حالی که بیرانوند در اردوی تیم ملی در تورنمنت کافا حضور داشت، نوتیس (اخطار) ابتدایی او به باشگاه پرسپولیس رسید تا این باشگاه طبق بندهای قرارداد، مطالبات و پاداش‌های بیرانوند را پرداخت کند. قرار بر این است تا مسئولان باشگاه در روزهای آینده نه تنها مطالبات بیرانوند، بلکه مطالبات سایر بازیکنان را هم پرداخت کنند. گل‌محمدی در صحبتی که با مسئولان باشگاه داشت، تأکید زیادی کرد که مشکل بیرانوند برای ادامه همکاری برطرف شود تا این دروازه‌بان هیچ بهانه قانونی برای فسخ قرارداد نداشته باشد. مرتضی پورعلی‌گنجی و مهدی عبدی بازیکنانی هستند که تاکنون پیشنهاد خارجی ندارند و در این صورت در پرسپولیس می‌مانند.

دیاباته و پریرا نزدیک در خروجی
یکی دیگر از مسائلی که در حال حاضر مطرح است، موضوع لیست خروجی پرسپولیس است که البته تا کنون یحیی لیستی در خصوص عدم همکاری با بازیکنان فصل گذشته ارائه نداده است. البته قطعاً بازیکنانی هستند که مسئولان باشگاه باید مسیر خروج از باشگاه را نشان دهند که یکی از این بازیکنان لئاندرو پریرای برزیلی است. او که در نیم‌فصل با قرارداد یک فصل و نیمه به جمع سرخپوشان اضافه شد هیچ عملکرد مثبتی در این تیم نداشت و به احتمال زیاد از جمع سرخپوشان جدا خواهد شد. علاوه بر این قرارداد شیخ دیاباته هم به پایان رسیده و با توجه به مصدومیت‌های پیاپی این بازیکن بعید به نظر می‌رسد که سرخ‌ها قرارداد جدیدی با این بازیکن منعقد کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی