صفحات
شماره هشت هزار و دویست و یازده - ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و یازده - ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

فوتبال ایران

روزنامه الریاضیه عربستان مدعی شد
آلن هورفات سر مربی جدید استقلال
پس از کمرنگ تر شدن احتمال حضور جواد نکونام به عنوان سرمربی استقلال، این باشگاه مذاکره با گزینه های دیگر را در دستور کارش قرار داده است. در میان نام‌هایی که ایجنت‌ها به استقلال معرفی کرده و باشگاه آن را در اختیار رسانه‌ها گذاشته، اسم‌های جالبی به چشم می‌خورد. از جمله کیکه سانچز فلورس، سرمربی سابق اسپانیول، اتلتیکو مادرید و الاهلی امارات. کریستین پانوچی، ستاره سابق تیم ملی ایتالیا هم یکی از این نام‌های مطرح شده است. البته در مورد مربیان خارجی صحبت خاصی نمی‌توان انجام داد تا مذاکرات جدی شود. چرا که عدد و رقم و شرایط اهمیت زیادی دارد. در این بین، روزنامه الریاضیه عربستان مدعی شد که استقلال با آلن هورفات سرمربی کروات سابق الباطن عربستان به توافق یک ساله دست پیدا کرده است و قرار است که هفته آینده رسماً با این تیم قرارداد  امضا کند.
 

فوتبال زنان به روسیه می‌رود
تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان ۲۱ تیرماه برای انجام دو دیدار دوستانه به روسیه سفر می‌کند. شاگردان مریم آزمون که خود را برای حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک- استرالیا آماده می‌کنند، به مسکو می‌روند تا روزهای 23 و 27 تیرماه در شهرهای کازان و مسکو با تیم ملی روسیه رقابت کنند. تیم ملی فوتبال زنان در گروه A با تیم‌های استرالیا، چین تایپه و فیلیپین در انتخابی المپیک همگروه هستند. این رویداد هم اول تا 9 آبان ماه در استرالیا برگزار می‌شود.


حسینی سرمربی آلومینیوم شد
آلومینیوم، پس از جدایی سیدمهدی رحمتی از نیمکت این تیم، طی دو هفته گذشته روند انتخاب سرمربی جدیدش را در دستور کار قرار داد و پس از مذاکره با مربیان مختلف، مجتبی حسینی سرمربی فصل گذشته پیکان را به‌عنوان سرمربی جدید خود انتخاب کرد.


تمجید AFC از نوجوانان ایران
سایت‏ کنفدراسیون فوتبال آسیا پیش از بازی تیم‌های ایران و قطر در روز دوم مسابقات جام ملت‌های زیر ۱۷سال آسیا نوشت:« اعتماد به نفس در اردوی تیم ملی ایران بالا است و آنها خودشان را برای بازی  روز دوشنبه مقابل قطر آماده می‌کنند. آسیای میانه‌ای‌ها روز جمعه به پیروزی چشمگیر 6-1 مقابل افغانستان دست پیدا کردند و حسین عبدی سرمربی تیم از بازیکنانش می‌خواهد که روی نیرو و ذهنیت مثبت حاصل از این عملکرد پیشروی کنند. نتیجه بازی مقابل افغانستان تبدیل به اولین پیروزی ایران در تاریخچه برگزاری این رقابت‌ها شد که توانسته در یک بازی ۶ گل به ثمر برساند و در صورت برد مقابل قطر، برای اولین بار از سال ۲۰۱۶ از مرحله گروهی صعود خواهند کرد. در شرایطی که این دیدار، یک بازی مرگ و زندگی برای قطر است. این تیم می‌داند هر چیزی غیر از یک برد، احتمالاً باعث حذف آنها از رقابت‌هایی خواهد شد که در سال ۱۹۹۰ موفق به قهرمانی در آن شدند.»
 

3 تیم عربستانی به دنبال ستاره ایران
طارمی گزینه هواداران یونایتد
نشریه «اوجوگو» پرتغال در گزارشی از جانشین احتمالی مهدی طارمی در خط حمله پورتو در فصل آینده خبر داد و نوشت: «آرتیم دووبیک، مهاجم تیم دنیپروی اوکراین گزینه اصلی برای تقویت خط حمله پورتو در صورت جدایی طارمی است.» در این میان، وبسایت oldtraffordfaithful  که متعلق به هواداران متعصب منچستریونایتد است، نوشت: «منچستریونایتد در حال تلاش برای جذب یک مهاجم جدید در این تابستان است. هری کین گزینه رؤیایی است و این انتقال روی کاغذ و عمل، به مرگ رسیده است. اریک تن‌هاخ می‌تواند به دنبال بازیکن معتبری مانند کین یا به دنبال بازیکن جوان‌تری مانند گونچالو راموس باشد، یا شاید حتی یک راه‌حل موقت پیدا کند. طارمی قطعاً در دسته آخر قرار می‌گیرد. مهاجم اف سی پورتو چهار سال گذشته را در لیگ برتر پرتغال گذراند و برای این تیم گلزنی کرد. فصل 23-2022 بهترین فصل او تا به امروز بود و او 31 گل در تمام رقابت‌ها به ثمر رساند. حالا یک فصل از قرارداد طارمی باقی مانده و همین موضوع باعث شده تا احتمال فروش او بالا برود.» گفتنی است اکرم کومور خبرنگار مطرح ترکیه‌ای متخصص در نقل و انتقالات فوتبال اعلام کرد 3 باشگاه عربستانی الهلال، النصر و الاهلی در تلاش هستند تا طارمی را به خدمت بگیرند.»

جستجو
آرشیو تاریخی