بازدید آیت الله رئیسی از نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای

برپایی این نمایشگاه پیامی از سوی صنعت هسته‌ای برای سایر صنایع است، که چطور می‌توان با وجود بالاترین تحریم‌ها و تهدیدها به چنین سطحی از موفقیت رسید.

رئیس جمهور روز گذشته ضمن بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صنعت هسته‌ای کشور، با توضیحات کارشناسان و دست‌اندرکاران از جزئیات آخرین فعالیت‌ها و دستاوردهای صنعت هسته‌ای و تأثیرات آنها در زندگی روزمره مردم و نیز اقتصاد کشور آگاهی یافت. آیت‌الله رئیسی در این بازدید، با بیان اینکه دستاوردهای صنعت هسته‌ای نشان‌دهنده این واقعیت است که جوانان عزیز و دانشمندان این کشور چگونه تهدیدها و تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کردند، اظهارکرد: برپایی این نمایشگاه پیامی از سوی صنعت هسته‌ای کشور برای سایر صنایع است، که چطور می‌توان با وجود بالاترین حجم از تحریم‌ها و تهدیدها به چنین سطحی از موفقیت رسید. موفقیت صنعت هسته‌ای با وجود تحریم‌ها الگویی برای دیگر صنایع است.
رئیس جمهور با اشاره به تأثیرات فناوری هسته‌ای در زندگی مردم‌ بویژه در حوزه‌های بهداشت و درمان، کشاورزی و صنعت، همچنین در صنایع نفت و گاز و بسیاری از بخش‌های دیگر گفت: با اراده دانشمندان کشور در تبدیل دانایی به توانایی در عرصه هسته‌ای، امروز میلیون‌ها نفر از بیماری نجات یافته‌اند که این جزو افتخارات بزرگ کشور است. آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه صنعت هسته‌ای برای کشور قدرت تولید کرده است، تأکید کرد: برخی‌ها در دنیا تصور می‌کنند که خلق قدرت در تولید سلاح هسته‌ای است، جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده، با وجود اینکه چنین توانایی در کشور وجود دارد، اما با توجه به باورهای دینی و تأکید رهبر معظم انقلاب هرگز به سمت تولید سلاح هسته‌ای نمی‌رویم.
وی با تأکید بر ضرورت تبیین دستاوردهای هسته‌ای کشور برای مردم، تصریح کرد: باید توانایی‌ها و فناوری‌هایی را که در صنعت هسته‌ای کسب شده به سایر صنایع، بویژه خودروسازی سرریز کنیم تا به این مرحله از موفقیت برسند.
جستجو
آرشیو تاریخی