صفحات
شماره هشت هزار و دویست و ده - ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و ده - ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای‌مجازی

انتشار پستی به یاد شهید قنبری، کارگاه آموزشی داریوش مؤدبیان برای علاقه‌مندان ادبیات داستانی و نمایشی روسیه و توصیه محمدکاظم کاظمی به تماشای سریال پوست شیر بخشی از مطالبی هستند که در مجازی امروز می‌خوانید.

بوسه بر عکس پدر
اسماعیل معنوی روزنامه‌نگار خوزستانی در صفحه شخصی خود تصویری از بوسه دختر شهید سروان قنبری بر بنر عکس پدر شهیدش منتشر کرده و در توضیح آن نیز نوشته است: «دختری هست هنوز...» سروان «محمد قنبری» از پرسنل فراجا و شهید مدافع امنیت شهرستان ایذه بیست و یکم خردادماه پس از ۲۷ سال خدمت، جان خود را در مسیر صیانت از آرامش و امنیت مردم فدا کرد.

پیشنهاد کاظمی برای علاقه‌مندان شبکه نمایش خانگی
محمدکاظم کاظمی، نویسنده و شاعر افغانستانی در پستی تماشای سریال «پوست شیر» را به علاقه‌مندان توصیه کرده، او نوشته:«پوست شیر را تمام کردیم، کار فوق‌العاده برادران محمودی. دیدن آن از دست ندهید. در فیلم نت عرضه شده است.» او تأکید کرده که بزودی نکات بیشتری از این سریال برای علاقه‌مندان می‌نویسد.«پوست شیر» سریال نمایش خانگی ایرانی در ژانر درام جنایی به کارگردانی جمشید محمودی و نویسندگی رضا بهاروند و جمشید محمودی است که در سال ۱۴۰۱ از شبکه نمایش خانگی به نمایش درآمد. هادی حجازی‌فر، پانته‌آ بهرام، مهرداد صدیقیان، علیرضا کمالی، پردیس احمدیه، ژیلا شاهی و شهاب حسینی از جمله بازیگران این مجموعه هستند. این مجموعه نقدهای عموماً مثبتی از طرف منتقدان و مخاطبان دریافت کرد. در خلاصه داستان این سریال آمده:«نعیم پس از ۱۵ سال از زندان آزاد می‌شود و به دیدار دخترش می‌رود. دختر او در جریان سفر به شمال ربوده می‌شود و نعیم که از تلاش پلیس خشنود نیست، مجبور می‌شود که به همراه دوستانش رضا و صدرا، عاملان ربوده شدن دخترش را پیدا کند.»

برپایی کارگاه طنزنویسی
 اسماعیل امینی، شاعر و استاد دانشگاه پستی از صفحه دفتر طنز به اشتراک گذاشته که بنا بر اطلاعات مندرج در آن علاقه‌مندان در تازه‌ترین دوره آموزشی طنز مکتب‌خانه که به میزبانی و همت حوزه هنری برگزار می‌شود، شاهد برپایی «کمدی و هوش مصنوعی در صد و هفتمین مکتب‌خانه طنز» خواهند بود. مدیریت این کارگاه را رضا ساکی از نویسندگان طنزپرداز کشورمان به عهده دارد که سه‌شنبه همین هفته، مصادف با سی‌ام خرداد ماه در طبقه دوم حوزه هنری تهران، ساعت 16 برپا می‌شود؛ حضور در این کارگاه برای عموم علاقه‌‌مندان آزاد است. آموزش طنز و طنزنویسی، کمدی و کمدی‌نویسی، تکنیک‌های خلق کمدی و...بخشی از سرفصل‌های این کارگاه آموزشی هستند.

خبر ایوب آقاخانی درباره بازپرس
 ایوب آقاخانی، بازیگر و کارگردان تئاتر، تیزر تبلیغاتی سریال «بازپرس» را بازنشر کرده و در توضیح آن نوشته:«شمارش معکوس برای پخش سریال «بازپرس» از شبکه یک.» این سریال از تولیدات مؤسسه فرهنگی هنری وصف‌صبا است که با همکاری مرکز رسانه‌ای قوه‌ قضائیه ساخته شده.«بازپرس» را حسین تراب‌نژاد بر اساس پژوهش دو ساله در پرونده‌های واقعی نوشته و احمد معظمی آن را کارگردانی کرده است.

چخوف‌خوانی مؤدبیان
 داریوش مؤدبیان، نویسنده و کارگردان تئاتر خبر از برپایی نشست‌های چخوف‌خوانی داده که این دوره با همکاری انتشارات گویا برگزار می‌شود. مبنای این نشست‌ها نیز کتاب‌های «دوستان، ما بد زندگی می‌کنیم» و «تک‌پرده‌های چخوف» است. نخستین جلسه آن پنجشنبه یکم تیرماه ساعت 17 الی 19 برگزار می‌شود که ورود آن برای عموم علاقه‌مندان آزاد است و محل برپایی آن نیز خانه فرهنگ گویا در خیابان کریم‌خان عنوان شده. نشست‌ها هر دو هفته‌ یک‌مرتبه برپا می‌شوند. «آنتون پاولاویچ چخوف» پزشک، داستان‌نویس، طنزنویس و نمایشنامه‌نویس برجسته روس است که با‌وجود زندگی کوتاهش اما بیش از ۶۰ اثر ادبی ارزشمند به یادگار گذاشت. چخوف را مهم‌ترین نویسنده داستان‌ کوتاه جهان می‌دانند هرچند که او در زمینه نمایشنامه‌نویسی نیز آثار برجسته‌ای از خود به‌جا گذاشته‌ است. چخوف در ۴۴ سالگی بر اثر بیماری سل درگذشت. داریوش مؤدبیان که مدیریت و سخنرانی نشست‌های چخوف‌خوانی را به عهده دارد از جمله هنرمندان پیشکسوت کشورمان به شمار می‌آید که در زمینه تألیف آثار پژوهشی در حوزه تئاتر کارهای متعددی انجام داده که از جمله آنها می‌توان به مجموعه چند جلدی طنزآوران جهان نمایش اشاره کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی