فضای‌مجازی

نوشته انتقادی وحیدیامین‌پور به برخی واکنش‌ها، خبر راضیه تجار درباره بازنشر کتاب «بانوی آبی‌ها» و برپایی کنسرت عاشقانه‌های «استاد ناصر چشم آذر» بخشی از مطالبی هستند که در مجازی امروز می‌خوانید.

نوشته تازه یامین‌پور
 وحید یامین‌پور، نویسنده و مجری در تازه‌ترین پست خود نوشته: «دیدین بعضی‌ها از توهین به آدم‌های مقدس و دیندار لذت می‌برن یا از زمین خوردن اونا خوشحال میشن یا هر دروغ و بهتانی نسبت به اونا رو می‌پذیرن و بازگو می‌کنن؟ چرا؟ در این کار چه لذتی هست؟! خیلی بهش فکر کردم. شاید پاسخش این باشه که اونا از اون جهت که حال دینداری تمام و کمال رو ندارن دنبال بهانه‌ای هستن تا به وجدان‌شون بگن اساساً دینداری کامل مقدور و ممکن نیست و این جماعت هم همه ادا درمیارن و نمایش دینداری رو بازی می‌کنن. لذا هر بار زمین خوردن دینداران و رسوا شدنشون دلیلی است بر این استدلال درونی. اونا خیالشون راحت میشه که چندان هم آدم بد و بدبختی نیستن. لذا از آنچه هستن لذت میبرن و بلکه حتی گویی مجوز گریز بیشتر از خودشون رو به‌دست میارن. بل یرید الانسان لیفجُر اَمامه(سوره القیامة/ ۵) اگر از زمین‌خوردن دینداران و اهل تقوا احساس پنهان خوشایندی بهمون دست میده... کمی نگران باشیم.»
خبر تجار درباره یکی از آثارش
راضیه تجار، نویسنده و مدرس داستان‌نویسی تصویری از کتاب «بانوی آبی‌ها»ی خود منتشر کرده و خبر از تجدید چاپ آن را داده و نوشته: «چاپ پنجم کتاب بانوی آبی‌ها نوشته راضیه تجار، کتابی درباره زندگی اولین زن خلبان ایرانی، توسط انتشارات سوره مهر چاپ و وارد بازار کتاب شد.» این کتاب ماجرای شهلا ده‌بزرگی اولین زن خلبان ایران است که مدرک خلبانی‌اش را پیش از انقلاب اسلامی گرفته بود و بعد از انقلاب در دوران جنگ به خلبانی مشغول شد. کتاب مذکور بعد از جمع‌آوری صحبت‌های شهلا ده‌بزرگی به شکل یک روایت داستانی نوشته شده است. اتفاقات خواندنی و جالب توجه زندگی این زن و حوادث زندگی‌اش خواننده را از ابتدا تا انتها با داستان همراه می‌کند و تصویر جدیدی از موفقیت‌های زن ایرانی به خواننده نشان می‌دهد.
کنسرتی به یاد چشم‌آذر
 صفحه منتسب به زنده‌یاد ناصر چشم‌آذر خبر از برپایی و اجرای کنسرت عاشقانه‌های «استاد ناصر چشم آذر» داده و در آن آمده: «و اما تهران … پس از ٤ سال دوری «شب باران عشق تهران» کنسرت عاشقانه‌های «استاد ناصر چشم آذر» با همراهی ارکستر بزرگ (اجرای زنده) به رهبری آرمین قیطاسی که مهدی یغمایی به‌عنوان خواننده در آن حضور دارد، برگزار می‌شود. کنسرت مایستر آن میلاد عالمی، مدیر ارکستر شیرین احمدلو و امین پهلوان‌زاده هم به‌عنوان تهیه‌کننده در آن شرکت دارد. این اجرا، دوم تیرماه در مرکز همایش‌های «برج میلاد» برگزار می‌شود.

یادی از زنده‌یاد حسام محمودی
 شهره سلطانی تصویری از دورهمی عوامل ساخت و بازیگران سریال «گرگ و میش» را که پیش‌تر پخش آن از تلویزیون به پایان رسیده، منتشر کرده و نوشته: «و ما در لحظه گرگ و میشِ چهلمین روز از دست دادنش دور هم جمع می‌شویم و از بازیگر و رفیق خوب و مهربان و خوش رویمان یاد می‌کنیم و مرور می‌کنیم همه خاطرات خوب با او را» فاطمه گودرزی، دیگر بازیگر کشورمان هم تصویری مشابه را منتشر کرده و به گرامی‌داشت زنده‌یاد حسام محمودى، هنرمندی که ماه گذشته درگذشت نوشته: «حسام جان همه خانواده جمع شدیم وهرچه منتظرت شدیم نیامدی غم بزرگی بر دل‌هایمان گذاشتی. عکست رو به یادگار بر گوشه قلبمان آویزان کردیم تا به یادگار صورت و سیرتی زیبا رو نگهداری کنیم تا یادمان باشد آدما خیلی زود میرن بهتره هوای دوروبریاشون رو داشته باشن نمی‌دونستی چقدر دوستت داشتیم، والا دلت نمی‌اومد ولمون کنی بری.»

«مونه» قربانی جدید معترضان محیط زیستی
در ادامه حملات معترضان محیط زیستی به آثار هنری مشهور نقاط مختلف جهان، این بار دو معترض با رنگ و چسب به شیشه تابلو نقاشی «کلود مونه» در سوئد حمله کردند. مسئولان موزه ملی سوئد اواخر هفته‌ای که گذشت اعلام کردند که دو زن در استکهلم پس از پرتاب نوعی رنگ به نقاشی هنرمند فرانسوی «کلود مونه» و سپس چسباندن دستان خود به قاب آن دستگیر شدند.
این تابلو نقاشی که «باغ هنرمند در ژیورنی» نام دارد، به عنوان بخشی از یک نمایشگاه به نمایش گذاشته شده بود. به گفته سخنگوی این موزه، این تابلو نقاشی پشت شیشه قرار داشت و متخصصان مرمت در حال حاضر مشغول بررسی این نقاشی هستند تا متوجه شوند آسیبی به آن رسیده است یا خیر .تابلو نقاشی «باغ هنرمند در ژیورنی» که «مونه» در سال ۱۹۰۰ میلادی نقاشی کرد، جدیدترین اثر هنری است که هدف حملات گروه‌های فعال در حوزه محیط زیست قرار گرفته است. چندین ماه است که موزه‌های سراسر اروپا با خطر حضور غافلگیرکننده فعالان محیط‌زیستی فعالیت کرده‌اند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی