خرده خبر

گنج‌خانلو در مالزی طلایی شد
محمد گنج‌خانلو رکابزن ملی‌پوش با طلایش تعداد مدال‌های دوچرخه‌سواری پیست ایران را در آسیا چهارتایی کرد.  او که دیروز در ماده اسکرچ قهرمانی آسیا به میزبانی مالزی پا زد، با مدال طلا یی‌اش، پرچم سه رنگ کشورمان را بالا برد. پوریا یعقوبی، بهروز فرزاد ، رضا رشنو و محمد دلیر حیدرآبادی هم دو روز قبل به ترتیب در مواد  اسکرچ جوانان، اسکرچ  اومنیوم پاراسایکلینگ کلاس C5 و دو نفره مدال نقره، طلا و برنز گرفتند.
 

امتیاز بسکتبال با ویلچر برای آسیا
تیم ملی بسکتبال روی ویلچر با پشت سر گذاشتن تیم آلمان به نیمه نهایی رقابت‌‌های قهرمانی جهان رسید .ایران در مرحله یک چهارم نهایی موفق به شکست 70 – 68 تیم آلمان شد و به جمع چهار تیم پایانی صعود کرد. بدین ترتیب و طبق بیانیه فدراسیون جانبازان و معلولین شاگردان محمدرضا دستیار توانستند یک سهمیه به قاره آسیا در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس اضافه کنند. قرار است هشت تیم در بخش مردان و هشت تیم در بخش زنان سهمیه حضور در پارالمپیک پاریس را کسب کنند. چهار سهمیه این دوره از بازی‌ها در مسابقات قهرمانی قاره‌ها به دست خواهد آمد. برای چهار سهمیه باقیمانده، یک تورنمنت با حضور برخی تیم‌ها برگزار می‌شود که تیم‌های شرکت کننده باید دارای رنکینگ بالا باشند زیرا در این تورنمنت نیز چهار سهمیه دیگر توزیع خواهد شد. با این شرایط اگر ایران در مسابقات قهرمانی آسیا-اقیانوسیه قهرمان شود، سهمیه حضور در پارالمپیک پاریس را می‌گیرد.


بیرالوند؛ هانگ ژو را از دست داد
رضا بیرالوند؛ملی پوش وزنه برداری ایران به علت مصدومیت، شرکت در رقابت های جهانی عربستان و بازی های آسیایی هانگ ژو را از دست داد. وزنه بردار دسته ۹۶ کیلوگرم و دارنده چندین مدال جهانی و آسیایی با ابراز تأسف از مصدومیتش گفت: آسیب دیدگی بد موقعی به سراغ من آمد. با توجه به میزان مصدومیت کشاله رانم، این دو رویداد مهم  را از دست دادم و به تجویز پزشکان مجبورم چند ماهی را دور از مسابقات بگذرانم و تنها استراحت کنم.» او بااشاره به ارتباطش با نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی تأکید کرد:« سرمربی تیم ملی را از میزان مصدومیتم آگاه کردم و به توصیه او تلاش می کنم تا بار دیگر به دنیای قهرمانی بازگردم.با توجه به اینکه تاکنون درهیچ یک از انتخابی های المپیک شرکت نکرده ام و شرکت در جهانی عربستان را هم از دست داده ام ، شرکتم در المپیک پاریس منتفی است. اما با اینکه یک سال بد را پشت می گذارم ولی تمام تلاشم را برای برگشتن به دنیای قهرمانی انجام می دهم.» بیرالوند همچنین از حضورش در فصل آینده لیگ که از مهرماه آغاز می شود، اشاره کرد: با توجه به اینکه تنها منبع درآمد وزنه برداران شرکت در لیگ است و سطح این مسابقات نیز بالا نیست،در صورتی که مصدومیتم اجازه دهد در لیگ شرکت می کنم.اما باید بگویم از اینکه در کنار دوستان در هانگ ژو و عربستان نیستم ، بسیار ناراحتم.وزنه برداران اردونشین از بهترین های این رشته ورزشی هستند و من برای آنان آرزوی موفقیت دارم.»


برگزاری مسابقه دو‌ومیدانی «جام مسافر»
دومین دوره مسابقات دوومیدانی «جام مسافر» به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر روزهای پنجشنبه و جمعه 8 و 9 تیرماه در مجموعه ورزشی تختی تهران به میزبانی کنگره ۶۰ برگزار می‌شود. این مسابقه با شعار «بیایید این آتش ویرانگر را مهار کنیم» با جوایزی مجموعاً ۴۲۸ میلیون تومان برای ۸ و ۹ تیرماه برای زنان و مردان به صورت حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای برگزار می‌شود. نفرات اول تا ششم این مسابقه به ترتیب ۱۰۰، ۶۰، ۳۰ و 5 میلیون تومان جایزه نقدی می‌گیرند.

جستجو
آرشیو تاریخی