سایه شوم دست بردار ایتالیا نیست

اسپانیا نسخه مانچینی را پیچید

ناکامی های سریالی ایتالیا این بار به تیم ملی کشیده شد؛ برنده دومین نیمه نهایی لیگ ملت های اروپا اسپانیا بود تا این بار ایتالیایی ها به فینال نرسیده، حذف شوند.
باخت آاس رم مقابل سویا در فینال لیگ اروپا، فیورنتینا مقابل وستهم در فینال لیگ کنفرانس اروپا، اینتر مقابل منچسترسیتی در فینال لیگ قهرمانان اروپا و تیم جوانان ایتالیا مقابل اروگوئه در فینال جام جهانی جوانان کافی نبود، شاگردان روبرتو مانچینی این بار نرسیده به فینال حذف شدند تا طلسم اخیر ایتالیایی ها پابرجا بماند.
در شبی که ایتالیا مستحق برد نبود، این خوسلو تعویض طلایی دلافوئنته بود که دقیقه 88 پرونده ایتالیا را مختومه کرد تا 2-1 کار را به نفع ماتادورها تمام کند. اسپانیا با یک تساوی مقابل پرتغال، 2 برد مقابل جمهوری چک و یک برد مقابل پرتغال و سوئیس وهمچنین یک باخت مقابل سوئیس به نیمه نهایی رسید. لاجوردی پوشان هم با 2 برد مقابل مجارستان، یک برد مقابل انگلیس، یک تساوی مقابل انگلیس و آلمان و باخت سنگین 5-2 مقابل آلمان خود را به نیمه نهایی رساندند، اما حریف ماتادورها نشدند، آنها بعد از جاماندن از پرواز جام جهانی قطر، به فینال لیگ ملت های اروپا هم نرسیدند تا پازل ناکامی های مانچینی کامل تر شود، البته کار برای ایتالیایی ها هنوز تمام نشده است، آنها فرداشب باید در دیدار رده بندی مقابل لاله های نارنجی قرار بگیرند، لاله هایی که با پژمردگی مقابل کرواسی، آنها هم چشم امیدشان به این بازی است. فینال این رقابت ها هم بین دو تیم اسپانیا و کرواسی فرداشب در استادیوم روتردام هلند برگزار خواهد شد.
در این میان بهترین بازیکن بازی ایتالیا - اسپانیا رودری هافبک اسپانیایی منچسترسیتی بود، او بعد از گذراندن روزهای خوش با پیراهن سیتی و کسب سه گانه، حالا در آستانه بالابردن جامی دیگر است تا با قهرمانی در رده ملی، فصل رؤیایی خود را تکمیل تر ازاین کند.

 

برش

کرواسی اولین فینالیست لیگ ملت های اروپا
تکلیف اولین فینالیست لیگ ملت های اروپا قبل از این با صعود کرواسی مشخص شده بود.
در یک ماراتن جذاب و دیدنی، شاگردان زلاتکو دالیچ 4-2 بردند تا لاله های نارنجی را در خانه پژمرده کنند. درحالی که این بازی به وقت های اضافه کشیده شد، این کروات ها بودند که با دو گل دراین 30 دقیقه، کار را تمام کردند. کرواسی که حالا در فینال است، قبل از این با 2 برد مقابل اتریش، 2 برد مقابل دانمارک و یک برد و یک تساوی مقابل فرانسه راهی نیمه نهایی شده بود؛ هلند هم با هدایت رونالد کومان با 2 پیروزی مقابل ولز، یک برد و یک تساوی مقابل لهستان و 2 برد مقابل بلژیک ،حریف کرواسی در نیمه نهایی شدند که در نهایت هم در خانه سلاخی شدند تا فرداشب به مصاف ایتالیا در رده بندی بروند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی