رقابت جوان و میلاد برای پوشیدن دوبنده جهانی

والی زاده :برای المپیک روزشماری می کنم

 

 

پریسا غفاری / میلاد والی‌زاده ماه آینده همراه با احمد جوان به تورنمنت کشتی آزاد مجارستان اعزام می‌شود تا یکی از آنها صاحب دوبنده تیم ملی در مسابقات جهانی بلگراد شود.او در ساعتش روزشمار المپیک را ثبت کرده است و خودش را در پاریس می بیند.
این کشتی گیر 18 ساله زیرنظر بهزاد نعمتیان و کیوان بوداغی تمرین می‌کند، در فینال جام تختی دوم شد تا کارش به مجارستان بکشد:« من برای اول شدن به ارومیه رفته بودم و هر آنچه که مربی ام می گفت انجام می دادم و کاری به حریفم نداشتم،اما یک لحظه کشتی از دستم در رفت و تمرکزم به‌هم خورد. حالا قرار است انتخابی من و احمد جوان در تورنمنت مجارستان باشد.»
والی زاده در روستا زندگی می کند ولی اهداف بزرگی را برای خودش ترسیم کرده است:« من در روستا زندگی می‌کنم. هر روز برای آنکه به باشگاه بروم، سه چهار عصر پیاده راه می‌افتم و نزدیک 10 شب به خانه برمی‌گردم. خانه ما چند کیلومتر تا باشگاه فاصله دارد. دوستانم می‌دانند برای رسیدن به تیم ملی، چقدر زحمت می‌کشم.یک بار در نوجوانی آسیب دیدم و چندماهی تمرین نکردم ولی سال بعد آن در انتخابی استان اول شدم اما دوباره مصدوم شدم و در کشوری کشتی نگرفتم.با این حال همیشه تمرین می کنم.»
البته با توجه به سنی که این کشتی گیر دارد هنوز می تواند تیم جوانان را همراهی کند:«بله هنوز تا دوسال دیگر می توانم در تیم جوانان کشتی بگیرم ولی فعلاً تمرکزم روی رده سنی بزرگسالان است و بعد از آن هم باید دید نظر کادر فنی تیم ملی چیست.»
والی زاده درپایان امیدوار است سال آینده در پاریس روی تشک کشتی برود:«اول سعی می کنم در مجارستان قهرمان شوم.چرا که من به این فکر می‌کنم به مسابقات جهانی بروم و سهمیه المپیک بگیرم. سه چهار سال است که فقط به المپیک و مدالش فکر می‌کنم. این هدفی است که برایش زحمت می‌کشم. من در گوشی‌ام روزشمار المپیک پاریس را دارم، صد درصد خودم را آنجا می‌بینم.»

جستجو
آرشیو تاریخی