صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشت - ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشت - ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۴

دورنما

فیگارو
فرانسه

امانوئل مکرون خواهان کاهش وابستگی فرانسه به صنایع خارجی شده است. او که در هفته‌های اخیر در بحران اجتماعی ناشی از اصرار خود بر اجرای قانون جدید بازنشستگی گرفتار شده، در بازدید از یک کارخانه داروسازی خواهان سرعت گرفتن تولیدات دارویی ساخت داخل فرانسه شد و تأکید کرد، این کشور باید وابستگی خود به صنایع خارجی، حتی صنایع دارویی را قطع کند.

 

ایندیپندنت
بریتانیا

خشونت در بستر جامعه انگلیس ریشه دوانده است. جشن شبانه فارغ التحصیلی چند دانش‌آموز به جای اینکه با خوشی به پایان برسد، تبدیل شد به یک صحنه حمله با چاقو که طی آن سه نفر کشته و دو دانش‌آموز نیز زخمی شدند. در این رویداد، مهاجمی که قصد داشت در جایی که این دانش‌آموزان جشن گرفته بودند، خودرویی را سرقت کند، با چاقو به حاضران حمله کرد و این فاجعه را به بار آورد.

 

کویت تایمز
کویت

کویت با ترکیه قراردادی تسلیحاتی امضا کرده که بر اساس آن در ازای پرداخت 367 میلیون دلار، پهپادهای بیرقدار از این کشور می‌خرد. بر مبنای این قرار داد، ترکیه به مدت سه سال از این پهپادها پشتیبانی فنی ارائه خواهد داد و آموزش نیروهای کویتی در این خصوص را نیز بر عهده خواهد داشت. با این قرارداد تسلیحاتی، کویت یکی از 28 کشوری خواهد شد که با ترکیه برای دریافت این پهپادها قرارداد امضا کرده است.

 

الاخبار
مصر

عبدالفتاح سیسی در کاخ اتحادیه با محمد السودانی، نخست‌وزیر عراق دیدار کرد. بنا بر بیانیه دفتر ریاست جمهوری مصر، در این دیدار سیسی بر حمایت کشورش از امنیت و ثبات عراق تأکید کرد و بر این اساس خواهان همکاری‌های دو جانبه در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی شد. وی علاوه بر این خواهان برخی همکاری‌های سه جانبه به همراه اردن شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی