صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشت - ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشت - ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۴

اخبار

امریکا حامی مالی حزب‌الله را آزاد کرد
روزنامه الاخبار از آزادی «محمدیوسف حمود»، متهم  به تأمین مالی حزب الله لبنان توسط امریکا خبر داد. مقامات امریکایی بعد از ناتوانی در اثبات اتهامات حمود، او را بعد از 23 سال آزاد کردند. حمود خطرناک‌ترین فرد و هماهنگ‌کننده حزب‌الله در کانادا، امریکا و ونزوئلا معرفی شده بود. وی در مصاحبه با این روزنامه، اعلام کرده:« سیستم قضایی امریکا بی‌قاعده و قانون است...دروغ‌پراکنی‌های آن نیز باور می‌شود.»

 

سالیوان به ژاپن می‌رود
خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از شورای امنیت ملی کاخ سفید در روز شنبه، گزارش داد که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی دولت امریکا قرار است در اولین نشست سه‌جانبه مشاوران امنیت ملی امریکا-ژاپن-فیلیپین در شهر توکیو شرکت کند. هر چند کاخ سفید جزئیات چندانی از این  گفت‌و‌گوها را اعلام نکرده اما بیان کرده که آنها قرار است  درباره راه‌های تعمیق همکاری در خصوص برخی مسائل مهم جهانی و منطقه‌ای مذاکره کنند.

 

تصویب لایحه حمایتی از تل‌آویو در کنگره امریکا
فلسطین الیوم گزارش داد که لایحه ویژه‌ای درباره توافقات ابراهیم و تسهیل ادغام منطقه‌ای اسرائیل در مجلس نمایندگان امریکا تصویب شده است. به موجب آن،‌ نماینده‌ای توسط رئیس جمهور تعیین شده و توسط سنا تأیید می شود. او وظیفه دارد از طرف دولت با سفرای منطقه‌ای، سازمان‌های غیردولتی و سایر طرف‌های ذینفع برای ترویج و گسترش دامنه توافق‌های عادی‌سازی روابط هماهنگی ایجاد کند وهمچنین گزارش‌های خود را به وزیر امور خارجه ارائه دهد. این لایحه تحت تأثیر لابی رژیم صهیونیستی  «آیپک» تصویب شده است.

 

راهبرد امنیت ملی آلمان تدوین شد
رویترز خبر داد که چهارشنبه، نخستین راهبرد امنیت ملی آلمان توسط دولت اولاف شولتز ارائه شده است. این راهبرد، یک دیدگاه کلی از سیاست خارجی برلین و اطمینان از یک رویکرد منسجم میان وزارتی برای امنیت را بازگو می‌کند. جنگ اوکراین و اتکای بیش از حد برلین به منابع انرژی روسیه و امنیت پایین زیرساخت‌های حیاتی مانند خطوط لوله گاز ضرورت طرح ریزی چنین موضوعی را در آلمان برانگیخته است.

جستجو
آرشیو تاریخی