صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفت - ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفت - ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

خرده خبر

میهمانی یک هفته‌ای والیبال نوجوانان در برزیل
تیم والیبال نوجوانان، 11 روز قبل از شروع قهرمانی جهان، به میهمانی برزیلی‌ها می‌رود. رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان 13 مردادماه در آرژانتین شروع می‌شود، برزیلی‌ها 11 روز قبل از آن میهمانی به راه انداخته‌اند که ایران را هم دعوت کرده‌اند تا کنار بلغارستان و یک تیم دیگر اروپایی برای یک هفته هم تمرین کنند و هم بازی. فدراسیون والیبال که از خدایش بود، تیم را 2 مرداد راهی برزیل می‌کند تا هم دو بازی با تیم برزیل انجام دهد و هم با بلغارستان و البته تیم سوم که باز هم اروپایی است. ظاهراً آرژانتین میزبان هم بدش نمی‌آمد با تیم ایران بازی تدارکاتی قبل از شروع رقابت‌ها داشته باشد، اما فدراسیون جواب منفی به میزبان داد. چرا که به گفته امیر خوش‌خبر سرپرست تیم، شاگردان وکیلی 48 ساعت قبل از شروع رقابت‌ها وارد آرژانتین می‌‌شوند.


بانوان به سالن‌های فوتسال می‌آیند
مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در جلسه هم اندیشی مسئولان فوتسال از حضور بانوان در سالن‌های فوتسال خبر داد.او که به عنوان رئیس فدراسیون در این جلسه حضور داشت مدعی شد مجوزهای لازم برای حضور بانوان در سالن‌های ورزشی را گرفته است و در شروع فصل جدید، بانوان باید در سالن‌های ورزشی شرکت کنند.
 

پرسپولیس، نزدیک‌تر
به تشکیل تیم فوتبال زنان
باشگاه پرسپولیس در سال ۱۴۰۲ تیم فوتبال زنان خود را فعال خواهد کرد. به نظر می‌رسد اراده هیأت‌مدیره امسال عملی می‌شود.این باشگاه مدتی است برنامه تشکیل تیم فوتبال زنان خود را دنبال می‌کند و این موضوع، یکی از الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا برای حرفه‌ای‌سازی باشگاه‌هاست.بر اساس اطلاعات دریافتی، موضوع تشکیل تیم زنان پرسپولیس در جلسه اخیر هیأت‌مدیره این باشگاه مطرح و مصوب شده و بعید نیست به‌زودی شاهد تحرکات باشگاه سرخ باشیم.بدین ترتیب اگر پرسپولیس بخواهد در لیگ برتر فوتبال زنان ۱۴۰۲ حضور داشته باشد باید امتیاز یکی از تیم‌های حاضر در لیگ را خریداری کند که البته این اقدام، دشوار خواهد بود.در غیر این صورت، پرسپولیس باید کار را از دسته اول آغاز کند. به نظر می‌رسد شروع راه از دسته اول، موردعلاقه باشگاه پرسپولیس باشد؛ زیرا تجربه بهتری در زمینه فعالیت در بخش زنان در اختیار باشگاه قرار می‌دهد.
یک گزینه مطرح شده دیگر نیز این است که سازمان لیگ، تعداد تیم‌های حاضر در لیگ برتر زنان را افزایش ‌دهد و پرسپولیس یا دیگر باشگاه‌های مطرح را که از امسال در بخش زنان تیمداری کنند با عنوان اعتباربخشی به لیگ، وارد لیگ برتر کند، بدون آنکه آنها از فیلتر حضور در دسته اول گذر کرده باشند.


بیانیه امباپه درباره جدایی از پاریس
ادعای روزنامه اکیپ مبنی بر تصمیم امباپه برای جدایی از پاریس، این روزها  سر و صدای زیادی به پا کرده است.
بعد از این ادعا، باشگاه شدیداً از ستاره فرانسوی خود دلخور بوده و معتقد است که او باید زودتر از اینها، باشگاه را در جریان تصمیمش می‌گذاشته است.
امباپه حالا بعد از ناراحتی باشگاه، با انتشار بیانیه‌ای آتش حواشی را شعله‌ورتر کرد، او در این باره ادعا می‌کند که از یک سال قبل باشگاه را در جریان تصمیم جدایی‌اش گذاشته بوده است و حتی در این باره نوشت: «من هرگز با پی اس جی درباره تمدید قرارداد صحبتی نداشتم. در ضمن از یک سال قبل، دقیقاً از 15 جولای مدیران باشگاه اطلاع داشتند که من چه تصمیمی دارم و نمی‌خواهم تمدید کنم. تنها اتفاقی هم که الان انجام داده‌ام، تأیید همان چیزی است که قبل از این شفاهاً به باشگاه گفته بودم.»
 

بازهم سرپرستی برای شهرام عظیمی
شهرام عظیمی باز هم حکم سرپرستی گرفت. این بار در فدراسیون شطرنج. او بعد از تجربه همزمانی سرپرستی سازمان لیگ والیبال و معاونت اداری مالی باشگاه استقلال و سرپرستی فدراسیون ورزش‌های رزمی، این بار حکم جدیدی برای سرپرستی فدراسیون شطرنج گرفت. عظیمی با استعفای حسن تأمینی رئیس سابق فدراسیون شطرنج  با حکم وزیر ورزش دیروز به فدراسیون شطرنج رفت و تا زمان برگزاری مجمع انتخابات سرپرست این فدراسیون است.

جستجو
آرشیو تاریخی