صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفت - ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفت - ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

دختر تاریخ‌ساز اپه از قهرمانی آسیا جا ماند

بختی: شمشیر لابی‏ها‌ بُرنده‌تر بود

بختی، یزدانی نیست که انتخابی ندهد علیرضا پورسلمان رئیس فدراسیون شمشیربازی دلیل حذف دختر تاریخ‌ساز از جمع مسافران قهرمانی آسیا را غیبت در انتخابی تیم ملی می‌داند: «بختی از لیست خط نخورده است، او در انتخابی شرکت نکرد. با حذف او هیچ شمشیرباز دختر اپه‌ای در قهرمانی آسیا شرکت نمی‌کند. او می‌توانست در انتخابی شرکت کند، حسن یزدانی که نیست در انتخابی نیامده.»

گروه ورزشی/ شمشیربازان ملی‌پوش، برای دوئل با آسیایی‌ها فردا شب به چین می‌روند اما بدون اعظم بختی، دختر تاریخ‌ساز اپه. او 10 ماه پیش در بازی‌های کشورهای اسلامی با مدال برنزش پرچم دختران شمشیربازی را بالا برد و زنان شمشیرباز حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو را مدیون او هستند. بختی برای دوئل با آسیایی‌ها سر امتیاز رنکینگ آماده شده بود. او که کلی نقشه کشیده بود اما با خط خوردنش از لیست مسافران چین همه رؤیاهایش به باد رفت. با اینکه ویزایش هم صادر شده اما با تصمیم عجیب کمیته فنی فدراسیون شمشیربازی، کوه خستگی روی دوشش گذاشته شد. اعظم بختی به قول خودش بابت این تصمیم شوکه شده و شاکی است: «من اصرارم برای حضور در مسابقه قهرمانی آسیا، برای گرفتن امتیاز رنکینگ جهانی است تا بلکه شانسم را برای سهمیه المپیک امتحان کنم. حضور در قهرمانی آسیا فرصت خوبی بود که به راحتی از دستم پرید. نمی‌دانم چه روابط پشت‌پرده‌ای است که حق مرا به راحتی ضایع کردند. انگار شمشیر لابی‌ها خیلی برنده‌تر از تاریخ‌سازی من بود. فدراسیون می‌گوید کمیته فنی با حضورم در قهرمانی آسیا مخالفت کرده، در حالی که مربی‌سابقم عضو کمیته فنی است که هیچ رزومه‌ای ندارد. او با مدال من در قونیه رزومه جمع کرد و زیرآبم را زد تا به قهرمانی آسیا نروم. یکسری از شمشیربازان که روی پیست حرفی برای گفتن ندارند، وقتی نتیجه نمی‌گیرند، بهترین نتیجه آنها باخت روی پیست قونیه بود، اما حالا هر کدام یک جور دسترنج مرا بالا می‌کشند و آن وقت مرا از قهرمانی آسیا محروم می‌کنند. همه خستگی قونیه و مصر دوباره به تنم برگشت.»
دختر تاریخ‌ساز شمشیربازی، هنوز این تصمیم را هضم نکرده: «از این شوک، حالم خیلی بد است. من حتی سفارت هم رفتم و ویزایم هم صادر شد. نمی‌فهمم چرا با من این کار را کردند؟ من شمشیرباز کانادایی را در قهرمانی بردم که دو ماه بعد در ورلدکاپ نفر سوم شد و بهترین شمشیرباز قزاق را شکست دادم که در زون آسیا دومی را گرفت اما حالا آنهایی که باخته‌اند، مدعی شده‌اند و قهرمانی را حق خودشان می‌دانند. من موقعیت خوبی در رنکینگ جهانی دارم و قهرمانی آسیا بهترین موقعیت بود تا با امتیازش به سهمیه المپیک نزدیک‌تر شوم چرا که هر چه امتیاز رنکینگم بالاتر برود، در انتخابی المپیک قرعه بهتری پیدا می‌کنم.»
جستجو
آرشیو تاریخی