صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفت - ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفت - ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

دنور ناگتس پادشاه جدید NBA

پایان نیم قرن انتظار

 

 

دست‌های جوکر سکانس پایانی NBA را برای دنور ناگتس خوش نوشت؛ در شبی که میامی باز هم در حد و اندازه‌های خودش نبود، دنور با درخشش نیکولا یوکیچ تک‌ستاره خود ملقب به جوکر، با قهرمانی در NBA طلسم 47 ساله را شکست.
نزدیک به نیم‌قرن طول کشید تا بالاخره دنور به حقش که حداقل‌ یک قهرمانی بود، برسد، اما بالاخره رسید.بعد از 5 بازی در سری فینال، آنها با 4 برد کاپ را به خانه بردند تا بر بام NBA بایستند. میامی هم با عملکردی دور از انتظار، در مجموع این 5 مسابقه فقط یک برد داشت، آنها در 4 بازی خود نتوانستند بیشتر از 95 امتیاز کسب کنند که همین رکوردی منفی در تاریخ NBA از آنها به یادگار گذاشت.

قهرمانی با سرمربی ناشناخته
دنور اولین قهرمانی خود در تاریخ را با هدایت یک سرمربی ناشناخته به دست آورد، که او کسی جز مایکل ملون نبود. او با هدایت تیمش به بهترین شکل ممکن، میامی را در سری فینال شکست داد تا این تیم برای دومین‌بار در 3 سال اخیر، نایب قهرمان شود.

اسلحه یوکیچ روی سر رقبا
نیکولا یوکیچ ملقب به جوکر تک‌ستاره دنور بود که یک‌تنه آنها را تا آسمان هفتم کشاند. اما قهرمانی همه ماجرا نیست، جوکر با بیشترین امتیاز، اسیست و ریباند در پلی‌آف این فصل اسم خودش را به تاریخ رقابت‌های NBA گره زد. او همچنین با درخشش در پلی‌آف اولین سنتری است که در 20 سال اخیر عنوان MVP فینال باارزش‌ترین بازیکن را به خود اختصاص داد. همین هم باعث شد تا مایکل مالون سرمربی تیم، او را به عنوان یک فرد بزرگ ستایش کند.

جشن قهرمانی جنجالی با 9 مجروح
پایان این انتظار 47 ساله، درحالی طرفداران را به خیابان‌ها کشاند که با تیراندازی در این جشن، 9 نفر مجروح شدند اما جشن اصلی در راه است، جشنی با هزاران طرفدار در مرکز شهر.

جستجو
آرشیو تاریخی