صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شش - ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شش - ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای‌مجازی

دیدگاه سید عطاالله مهاجرانی درباره «مصلحت»، آلبوم جدید فریدون آسرایی و اثر تازه میرکریمی از اخبار شبانه‌روز گذشته اهالی فرهنگ و هنر در فضای مجازی است.

نوشته شرفشاهی درباره وطن
کامران شرفشاهی شاعر و نویسنده در تازه‌ترین نوشته‌اش در فضای مجازی با انتشار تصویر درختی که بخشی از تنه‌اش با ضربات تبر آسیب دیده و صاحب تبر هم زیر سایه درخت مشغول استراحت است، مطلبی خطاب به برخی معترضان نوشته: «سعی می‌کرد با تبر درخت را قطع کند و وقتی خسته شد زیر سایه‌اش خوابید. بعضی‌ها اینجوری با وطن خود برخورد می‌کنند؛ اما نمی‌دانند اگر سقوط کند او اولین کسی است که هلاک می‌شود! بعضی‌ها مغرضانه و بعضی‌ها ناآگاهانه.»

یاران همه کار بگذارند و فیلم مصلحت را ببینند!
سید عطاالله مهاجرانی در توئیترش به فیلم سینمایی «مصلحت» اشاره کرده و در این باره نوشته: «و اما فیلم مصلحت! به لطف دوست گرانقدر محمدرضا شفاه فیلم مصلحت را دیدم. به نظرم: مصلحت دید من آن است که یاران همه کار بگذارند و فیلم مصلحت را ببینند! فیلم بسیار خوش ساخت، فیلمنامه زنده و درخشان، کارگردانى ممتاز، موسیقى پرلطف و جذاب، بازى‌هاى خوب و تأثیر گذار! پیام روشن!»

حسین علیزاده با «صفحه نو»
مجتبی میرطهماسب مستندساز ایرانی تهیه‌کنندگی مجموعه‌ای با عنوان «صفحه‌نو» را برعهده گرفته که از ۲۳ خردادماه در داخل و خارج ایران پخش می‌شود. خبری که در صفحه اینستاگرام میرطهماسب منتشر شده.
صفحه‌نو یک مسترکلاس ویدیویی است که در آن استادان متخصص و صاحب‌‌سبک ایرانی در حوزه‌های مختلف، تجربیات، دانش، منش و روش حرفه‌ای خود را در ساختاری مستند و آموزشی ارائه می‌کنند. قسمت اول این مجموعه به استاد حسین علیزاده اختصاص دارد.

زندگی جاری در فیلم تازه میرکریمی
 علی دارابی قائم‌مقام وزارت میراث فرهنگی در صفحه اینستاگرامش از تجربه تماشای «نگهبان شب» رضا میرکریمی در اکران خصوصی و در جمع محدودی از رجال سیاسی، فرهنگی و اصحاب هنر و رسانه نوشته است. در بخشی از یادداشت او آمده است: «فیلم اثر امضای میرکریمی را دارد؛ توجه به متن جامعه و آنچه در آن می‌گذرد، زیر پوست شهر و زندگی طبقه کارگر و فرودست و در نقطه مقابل تصویری از طبقه برخوردار که انبوه‌سازان مسکن و پیامدهای ناشی از این رویه ساخت و ساز در کشور را مورد نقد قرار می‌دهد و در عین حال زندگی جاری‌است.» او در پی‌نوشت این متن آورده است: «میرکریمی فیلم نگهبان شب را یک شرح حال و تبادل احساس به مسائل جامعه می‌داند. تماشای این فیلم را به علاقه‌مندان توصیه می‌کنم. رضا میرکریمی از افتخارات سینما و جامعه فرهنگی و هنری ایران است. قدر امثال او را بدانیم.»

خروجی پربار خانه‌نشینی متبسم
 در ایام کرونا حمید متبسم، آهنگساز، در یادداشتی از خروجی خانه‌نشینی در ایام کرونا و انتشار تألیفات تازه‌اش نوشته است. در بخشی از این نوشته آمده: «ویرایش نهایی پارتیتورها از «ونوشه» تا «سیمرغ»، «زمستان و...»، از جمله این کارها بودند که بخشی از آن انجام شد و نشر آن به یاری دوستان جانی برای تأمین هزینه‌ها و به همت مؤسسه «نای و نی» میسر شد. همچنین پارتیتور، کتاب و آلبوم «خواب‌های رنگی من» (موسیقی ایرانی برای کودکان پارسی زبان)، آلبوم و نت ردیف افشاری، آلبوم‌ «گفت‌و‌گو» و کتاب «نظام سرکلیدها» (تئوری موسیقی ایران) مجموعه‌ای هستند که قرار بود روز جمعه هشتم مهرماه سال‌جاری در مراسمی در تالار وحدت رونمایی بشوند که به دلیل همگامی با مردم، لغو کردیم. حال این آثار را به تدریج و بدون مراسم رسمی تقدیم شما می‌کنیم.»

«آخرین سلام» آسرایی
  فریدون آسرایی خواننده موسیقی پاپ قرار است پس از مدت‌ها آلبوم موسیقی تازه‌اش را منتشر کند و در صفحه اینستاگرامش نوشته: «خوشحالم پس از۹ سال آلبوم جدیدم به نام «آخرین سلام» ۲۸ خردادماه منتشر خواهد شد. اثری که برای تولیدِ آن زحمات بسیاری در این سال‌ها کشیده شد و امیدوارم به دلِ شما عزیزان بنشیند. ممنونم از همه عزیزانی که برای تولید و انتشارِ هرچه بهترِ این آلبوم در کنار من بودند. آلبوم «آخرین سلام» از سوی شرکت‌ رویال هنر منتشر شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی