صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شش - ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شش - ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

خرده خبر

مظهری؛ اولین زن مسلمان موج سوار
از این به بعد باید منتظر خبر رقابت زنان موج سوار مسلمان در تورنمنت‌ها باشید. طلسمی که ستاره مظهری موج سوار زن ایرانی با حضور در قهرمانی جهان  و انتخابی المپیک شکست. موج سواری که با تیم ملی  به السالوادور رفته تا اولین زن مسلمانی باشد که با پوشش اسلامی موج سواری می‌کند. او با این کار اسمش را در تاریخ ورزش ایران و دنیا ماندگار کرد. کار او خیلی زود به چشم آمد تا جایی که مالدیو، میزبان رقابت‌های موج سواری قهرمانی آسیا برای ترغیب زنان مسلمان دیگر، ستاره ایرانی را به این رقابت‌ها دعوت کرده است.  مظهری نایب رئیس انجمن موج سواری و داور بین‌المللی بوده و سال قبل هم با دعوت فدراسیون جهانی در رقابت‌های جهانی موج سواری معلولین قضاوت کرده است.


 سقوط والیبال در رنکینگ جهانی
تیم ملی والیبال ایران با پس‌لرزه تغییر رنکینگ جهانی، از پله دهمی به یازدهمی سقوط کرد. بعضی مواقع نتیجه تیم‌ها در لیگ ملت‌ها، رنگینگ جهانی را هم تغییرمی دهد، این‌بار هم این اتفاق افتاد و یازدهمی هفته اول لیگ ملت‌ها کار دست تیم ملی والیبال ایران داد و تیم دهم رنکینگ جهانی با کسر امتیازش از 267 به 205.8 یک پله پایین آمد و یازدهم شد. اما تیم ژاپن صدرنشین هفته اول لیگ ملت‌ها همان هفتم ماند. صدر جدول همچنان در قرق تیم والیبال لهستان است. تیم ملی والیبال برزیل با دو پله صعود تیم دوم جهان است و روسیه محروم از رقابت‌ها سومی‌اش را حفظ کرده است.

باخت بسکتبال با ویلچر به امریکا
تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران در رقابت‌های جهانی بسکتبال با ویلچر در امارات مغلوب قهرمان جهان شد. تیم ایران در دومین دیدار خود به مصاف تیم بسکتبال با ویلچر امریکا رفت و با نتیجه ۸۲ بر ۷۴ برابر این تیم شکست خورد. پیش از این نیز تیم ایران در اولین دیدار خود برابر بریتانیا بازی را با نتیجه ۹۰ بر ۵۹ واگذار کرده بود. این تیم در سومین دیدار خود فردا به مصاف تیم عراق می‌رود.


اسماعیل نژاد؛ بهترین ایرانی هفته اول
امین اسماعیل نژاد پشت خط زن ملی پوش، بهترین بازیکن والیبال ایران در لیگ ملتها شد. آماربازیکنان پست‌های مختلف  روزهای هیجان انگیز هفته اول لیگ ملت‌های والیبال، نشان می‌دهد ستاره والیبال ایران کم کم به روزهای پر فروغ سال قبل برمی‌گردد. او بین بهترین سرویس زنان نفر سوم است و با 59 امتیازی که گرفته بین  امتیازآورترین‌ها دوازهمین نفر است ونفر 16  بهترین مهاجمان. پشت خط زن جوان ایرانی در دو بازی مقابل چین و لهستان امتیازآورترین بازیکن شده بود.
سید محمد موسوی کاپیتان تیم ملی هم هفتمین نفر بین مدافعان روی تور است. محمد حضرت پور هم در  بین بهترین دریافت کنندگان  و توپ گیران جایی بهتر از یازدهمی ندارد.


نوجوانان والیبال در لیگ آسیای میانه
تیم نوجوانان، برای دومین سال در لیگ ملت‌های آسیای میانه جور والیبال را می‌کشد. تیم محمد وکیلی که مردادماه باید برای قهرمانی جهان به آرژانتین برود، برای آمادگی بیشتر از 28 خردادماه در لیگ ملت‌های آسیای میانه با ازبکستان، نپال، مغولستان، قرقیزستان، قزاقستان و ترکمنستان می‌جنگد. بهترین میدان تدارکاتی که به گفته امیر خوش‌خبر سرپرست تیم، نوجوانان محک جدی می‌خورند. محمد وکیلی سرمربی تیم نوجوانان ترکیب 14 نفره تیمش را فردا رونمایی می‌کند و تیم ساعت 18:20 دقیقه عصر پنجشنبه از دبی به قرقیزستان پرواز می‌کند.


بحرین میزبان جهانی 2024
هیأت اجرایی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری با اکثریت آرا، بحرین را به عنوان میزبان مسابقات قهرمانی جهان 2024 انتخاب و معرفی کرد. میزبانی موفق و خیره‌کننده بحرینی‌ها در رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان آسیا 2022، موجب شد هیأت اجرایی جهانی در نشست خود در کوبا، منامه را به یروان و تیرانا، دو نامزد دیگر میزبانی مسابقات قهرمانی جهان 2024 ترجیح دهد. به گفته سجاد انوشیروانی، رئیس فدراسیون کشورمان به فاصله چندماه بعد از خاتمه بازی‌های المپیک 2024 پاریس مسابقات قهرمانی جهان، برگزار خواهد شد. این مهم‌ترین رویداد وزنه‌برداری است که کشور بحرین میزبانی خواهد کرد. در ضمن حمل پرچم به هنگام اهدای مدال ممنوع شد.

جستجو
آرشیو تاریخی