صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شش - ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شش - ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

سرمربی سابق تیم ملی بسکتبال هفته آینده به تهران می‌آید

ارمغانی: همچنان مسئول فنی منم!

پریسا غفاری
روزنامه‌نگار

جواد داوری به عنوان رئیس فدراسیون بسکتبال، با تأکید بر تقویت تیم ملی، سعید ارمغانی را جایگزین مصطفی‌ هاشمی کرد. تیم ملی بسکتبال ایران با این مربی ادامه پنجره جام‌جهانی را طی کرد و در پایان به هر شکل ممکن جواز حضور در جام‌جهانی بسکتبال را به دست آورد. گفته می‌شود طبق بندی که در قرارداد ارمغانی گنجانده شده، وی در صورت صعود تیم ملی به جام‌جهانی تا پایان این رقابت‌ها همچنان سکاندار تیم ملی خواهد بود اما بعد از قطعی شدن صعود، داوری تصمیم گرفت سکان هدایت این تیم را به فرد دیگری بسپارد که در نهایت هاکان دمیر به عنوان سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران انتخاب و به طور رسمی معارفه شد.
او هم در تمرینات روز اولش صحبت از هدف‌هایش کرد که ابتدا تیم ایران در جام جهانی سهمیه المپیک پاریس را بگیرد و دوم به فینال بازی‌های آسیایی هانگژو راه پیدا کند.هر چند که این هدف‌های مطرح شده در قرارداد سعید ارمغانی هم بود اما خیلی زودتر از اینها پرونده‌اش در تیم ملی بسته شد.
سعید ارمغانی، سرمربی سابق تیم ملی هم از کنار گذاشته شدنش ناراحت است: «همچنان از نظر قانونی مسئولیت تیم با من است و هیچ ابلاغی بابت قطع همکاری به دست من نرسیده است. بزودی به تهران می‌آیم تا تکلیفم را مشخص کنم.هر چند می‌توانم شکایت کنم اما نمی‌خواهم به تیم ملی ضربه بزنم.امیدوارم بتوانیم به‌صورت دوستانه تکلیف این موضوع را مشخص کنیم.»
او از طریق رسانه‌ها و تماس‌های دوستانش از برکناری‌اش مطلع شده است ولی همچنان نسبت به تیم ملی عِرق دارد: «بیشتر از سه‌ماه است که این جریان ادامه دارد. با آنکه اعتقاد دارم رفتار ناعادلانه‌ای با من شده اما در این مدت دنبال شکایت نبودم و حسن نیتم را هم نشان دادم. من ایران و بسکتبال کشورم را دوست دارم. مدیر برنامه‌هایم می‌گفت به ایران بیایم و کارم را ادامه دهم چون به صورت رسمی قطع همکاری اعلام نشده و این شرایط عجیب است.

جستجو
آرشیو تاریخی