صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شش - ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شش - ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

بیست و سومین گرنداسلم در دست های جوکوویچ

صربیناتور در آغوش تاریخ

تاریخ به احترام نواک جوکوویچ کلاه از سر برداشت؛ ستاره صربستانی با قهرمانی در مسابقات رولان گاروس فرانسه، با 23 قهرمانی در گرنداسلم، پرافتخارترین مرد تاریخ تنیس شد.
صربیناتور در نیمه نهایی این مسابقات، کارلوس آلکاراس مرد شماره یک تنیس جهان را شکست داد، در فینال هم کسپر نروژی مدافع عنوان قهرمانی را از پیش رو برداشت تا در غیاب رافائل نادال فرصت را غنیمت شمرده و علاوه بر قهرمانی، بالاتر از رقیب سنتی‌اش با 23 قهرمانی در گرنداسلم، پادشاه تنیس جهان شود.
جوکوویچ خستگی ناپذیر که فشار زیادی برای این قهرمانی تحمل کرده بود، بعد از این قهرمانی در آغوش پدرو مادر خود آرام گرفت.
ستاره 36 ساله هم چنین به تنها تنیسور مرد تبدیل شد که در هر چهار گرنداسلم اوپن استرالیا، رولان گاروس، ویمبلدون و اوپن امریکا دست‌کم سه بار قهرمان شده است؛ آمار و ارقامی که جایگاه او را به عنوان کامل‌ترین بازیکن تاریخ تنیس محکم‌تر می‌کند.
رافائل نادال اسپانیایی رقیب دیرینه جوکوویچ، بعد از این قهرمانی، با پیامی تاریخ‌سازی رقیبش را تبریک گفت.
صربیناتور که به‌خاطر حضور در زادگاهش صربستان، جنگ را از نزدیک لمس کرده است، بعد از این قهرمانی از گره خوردن زندگی ورزشی‌اش با جنگ گفت: «من نسبت به بسیاری از بازیکنان هم نسلم بسیار متفاوت تربیت شدم. وقتی 4، 5 ساله بودم، از دو جنگ جان سالم به در بردم. صربستان تحریم شد و نتوانستم به بسیاری از مسابقات نوجوانان بروم. در کشور من سختی‌ها و روزهای طاقت‌فرسایی برای همه وجود داشت. خانواده ما پول کمی داشت اما پدر و مادرم تصمیم گرفتند از رویای من حمایت کنند و من رویای تبدیل شدن به یک تنیسور حرفه‌ای، بردن ویمبلدون و تبدیل شدن به نفر شماره یک در جهان را داشتم اما 95 درصد مردم ایده‌های من را مسخره می‌کردند.»
جستجو
آرشیو تاریخی