صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شش - ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شش - ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

کوتاه از فوتبال


برلوسکونی، مالک سابق میلان درگذشت
سیاستمدار جام‌دار
با تأیید رسانه‌های رسمی ایتالیا، سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر سابق ایتالیا و مالک سابق باشگاه میلان، دیروز و در سن 86 سالگی در بیمارستان سن رافائل میلان درگذشت. این سیاستمدار و تاجر بر اثر لوسمی مزمن میلومونوسیتی که مدت‌ها از آن رنج می برد درگذشت. در سال 1994 فورتزا ایتالیا را تأسیس کرد و در انتخابات سیاسی در مارس همان سال پیروز شد و نخست وزیر شد. این اولین دولت از سه دولتی است که او ریاست آنها را بر عهده دارد: پس از او دولت‌های 2001-2006 و 2008-2011 قرار خواهند گرفت. در سال 2003 او همچنین رئیس شورای اروپا بود. اما نام او برای فوتبالدوستان با باشگاه میلان گره خورده است. باشگاهی که برلوسکونی در 20 فوریه 1986، آن را از ورشکستگی نجات داد و روسونری در زمان ریاست او، هشت اسکودتو، یک جام حذفی ایتالیا، هفت سوپرجام ایتالیا، پنج لیگ قهرمانان اروپا، دو جام بین قاره‌ای، پنج سوپر جام اروپا و یک جام باشگاه‌های جهان و در مجموع 29 جام رسمی در 31 سال به دست آورد.
 

نامه به مجلس در خصوص حق پخش
سازمان لیگ در نامه‌ای به رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به الزامات فیفا و AFC برای پرداخت حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال به باشگاه‌ها، خواستار پیگیری این حق از صداوسیما در مجلس شد.


حضور تیم ملی امید در کربلا
تیم ملی امید کشورمان این روزها در کشور عراق حضور دارد تا خود را برای مسابقات غرب آسیا 2023 آماده کند. اعضای تیم ملی امید، دیروز با حضور رضا عنایتی سرمربی تیم به زیارت مرقد مطهر امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) رفتند. سایت «اسپورت» عراق نیز به بازتاب حضور ملی‌پوشان ایرانی در کربلا پرداخت و نوشت: «هیأت تیم ملی ایران به زیارت دو مرقد مطهر امام حسین و حضرت عباس علیهما سلام رفتند. شاگردان عنایتی در گروه دوم این مسابقات باید با تیم‌های فلسطین و سوریه رقابت کنند. این بازی‌ها در سه گروه برگزار می‌شود. در گروه نخست عراق میزبان با تیم‌های امارات و اردن همگروه است. گروه سوم هم عمان، یمن و لبنان همگروه هستند.


 پرسپولیس در انتظار پاداش آسیایی
باشگاه پرسپولیس امید زیادی دارد با توجه به برخی توافق‌هایی که درحال انجام است، بتواند با دریافت پاداش آسیایی خود بسیاری از مشکلات مالی این روزهایش را مرتفع کند. باشگاه پرسپولیس مبلغ ۳.۴ میلیون دلار به عنوان پاداش از رقابت‌های لیگ قهرمانان دوره‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ آسیا طلبکار بوده که با توجه به تحریم‌های اقتصادی موجود و پایبندی کنفدراسیون فوتبال آسیا به تحریم‌های بین‌المللی در حساب ای‌اف‌سی مانده و سرخ پوشان هنوز موفق به دریافت آن نشده‌اند. حال خبرهای امیدوار کننده‌ای در مورد احتمال پرداخت این پاداش‌ها وجود دارد و گویا نامه نگاری‌هایی نیز از سوی باشگاه پرسپولیس انجام شده است. از این رو باید منتظر بود و دید رضا درویش و باشگاه پرسپولیس بالاخره پس از گذشت چند سال موفق به دریافت پاداش‌ها و حل مشکلات متعدد خود خواهند شد یا نه.


قایدی بعد از کافا در امارات
مهدی قایدی بازیکنی است که یک فصل با قرارداد قرضی در استقلال بازی کرد و در نیم فصل دوم نمایش فوق‌العاده‌ای داشت اما او در پایان فصل باید به تمرینات شباب الاهلی اضافه شود. قایدی قرار است بعد از تورنمنت کافا به تمرینات شباب الاهلی اضافه شود اما گفته می‌شود او به باشگاه الاتحاد کلبا قرض داده خواهد شد تا یک بار دیگر شاگرد فرهاد مجیدی شود. شانس استقلال برای حفظ قایدی بسیار کم است و به نظر می‌رسد آبی‌ها باید برای او به دنبال جانشین باشند هرچند که تلاش‌ها برای تمدید قرارداد با این بازیکن همچنان ادامه
دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی