صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شش - ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شش - ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

ستاره تیم ملی در فهرست خرید منچستر و میلان

طارمی جانشین کین می‌شود یا زلاتان؟

درخشش مهدی طارمی با پیراهن اژدها باعث شده تا او مشتریان بزرگی پیدا کند. ستاره تیم ملی کشورمان با باشگاه پورتو یک سال قرارداد دارد اما طبق گزارش‌های رسیده از پرتغال مدیریت باشگاه پورتو در صورت رسیدن پیشنهادی خوب برای خرید طارمی حاضر است این ستاره را بفروشد. صفحه «EthanTaIks» که به تحلیل اخبار ورزشی منچستریونایتد و اروپا می‌پردازد به مدیریت باشگاه شیاطین سرخ خرید مهدی طارمی را پیشنهاد داد. این صفحه خبری نوشت: «اگر هری کین دست‌نیافتنی باشد و گونسالو راموس خارج از محدوده قیمتی یونایتد باشد، انتخاب من راسموس هوجلوند و طارمی خواهد بود. به این ترتیب، طارمی یک گزینه کوتاه مدت و باتجربه است که یک شماره 9 کامل است (تقریباً یک هری کین لایت به این معنا که یک تسهیل‌کننده قوی اما به همان اندازه تهدیدکننده گلزن است.) علاوه بر این گاتزتا دلو اسپورت هم با انتشار گزارشی به مهاجم تیم ملی کشورمان اشاره داشت. این نشریه ایتالیایی نوشت: «میلان در صورتی که نتواند به صورت رایگان مارکوس تورام را جذب کند، برای خرید ستاره ایرانی پورتو تلاش خواهد کرد. مارکوس تورام، مهاجم تیم ملی فرانسه که قراردادش با مونشن گلادباخ تمام شده، در این هفته قرار است تیم آینده خود را انتخاب کند. پاری‌سن‌ژرمن و میلان جدی‌ترین مشتریان این مهاجم 25 ساله هستند.
در ادامه این گزارش آمده است: «پاری‌سن‌ژرمن پیشنهاد مالی مناسبی به مارکوس تورام ارائه کرده اما میلان طی ساعات اخیر در تلاش بوده تا او را برای آوردن به سن سیرو متقاعد کند. در صورتی که میلان در این انتقال شکست بخورد، سراغ گزینه‌های جانشین خواهد رفت. مهدی طارمی، گلزن 30 ساله پورتو که تا سال 2024 با این تیم قرارداد دارد، گزینه جانشین میلان برای تورام به شمار می‌رود. غیر از طارمی، روسونری وضعیت جانلوکا اسکاماکا مهاجم ایتالیایی وست‌هم را نیز پیگیری می‌کند.» این اخبار در حالی منتشر می‌شود که طارمی بارها بر علاقه‌اش به انتقال به لیگ برتر انگلیس اشاره کرده و حتی در روزهای اخیر بحث انتقالش به تیم ولور همپتون هم مطرح شده بود اما به نظر می‌رسد مهاجم ایران که تا یک ماه دیگر ۳۱ ساله می‌شود، آماده است رؤیای انتقال به لیگ انگلیس را به تعویق بیندازد. این خبری است که روزنامه «رکورد» پرتغال آن را اعلام کرده است. طبق اطلاعات خبرنگار این روزنامه، طارمی از لیست فروش پورتو خارج شده و تنها یک «پیشنهاد عربی» می‌تواند پورتو را به فروش بهترین گلزن فصل قبل لیگ پرتغال ترغیب کند.
در گزارش روزنامه رکورد آمده است: «سرجیو کونسیسائو و پورتو قصد دارند مهدی طارمی را در ترکیبی که فصل ۲۰۲۳/۲۴ تشکیل می‌دهد، حفظ کنند. همچنین طبق اطلاعات گردآوری شده توسط رکورد، علیرغم نیاز به کسب سود سرمایه قابل توجه از فروش بازیکنان تا تاریخ سی‌ام، گلزن ایرانی در لیست فروش نیست و تنها در صورتی که اژدها پیشنهادی واقعاً غیرقابل رد کردن داشته باشد، این بازیکن را می‌فروشد.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی