صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهار - ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهار - ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

خرده خبر

نقره نوجوانان آسیا برای مرادی
عرفان مرادی در مسابقات قهرمانی نوجوانان فرنگی آسیا صاحب مدال نقره شد. در روز اول این پیکارها کشتی‌گیران فرنگی در هفت وزن اول روی تشک رفتند که در وزن 45 کیلوگرم عرفان مرادی در دور نخست با نتیجه 9 بر صفر هانبیول جانگ از کره جنوبی را مغلوب کرد و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. سپس با نتیجه 8 بر صفر کانتا یاماگوچی از ژاپن را از پیش‌رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. مرادی در دیدار فینال مقابل مارلان آبدیساماتوف از قرقیزستان با نتیجه 4 بر صفر شکست خورد و به مدال نقره دست یافت.

 

استارت بسکتبال با ویلچر با باخت
سیزدهمین دوره رقابت‌های بسکتبال با ویلچر قهرمانی جهان با شکست 90 – 59 مقابل انگلیس آغاز شد. این مسابقات در شهر دوبی امارات پیگیری می‌شود که در افتتاحیه آن، تیم امارات با سرمربیگری عباس آقاکوچکی 33-101مقابل ایتالیا شکست خورد. اما تیم ملی کشورمان در روز دوم در نخستین دیدار خود به مصاف بریتانیا، مدافع عنوان قهرمانی رفت. این دو تیم در دوره قبلی در جمع 4 تیم برتر حضور داشتند که در پایان، بریتانیا به مقام قهرمانی رسید و ایران به مقام چهارم بسنده کرد، اما دیروز شاگردان محمدرضا دستیار شروع خوبی داشتند ولی عجله بازیکنان و کم‌دقتی آنها در پرتاب‌ها باعث شکست ایران شد. در پایان این دیدار، امید هادی‌اظهر که 39 دقیقه و 45 ثانیه در میدان حضور داشت، با 21 امتیاز، 5 ریباند و 7 پاس گل بهترین بازیکن تیم ایران لقب گرفت. در مجموع نیز «لی مانینگ» کاپیتان بریتانیا با 31 امتیاز به عنوان امتیازآورترین بازیکن میدان معرفی شد. تیم کشورمان از ساعت 10 صبح فردا به مصاف امریکا می‌رود و در آخرین دیدار خود در گروه D روز چهارشنبه مقابل عراق قرار می‌گیرد.

 

جریمه 250 فرانکی برای رکاب‌زنان
فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران تاوان اشتباه در مسابقات جاده قهرمانی آسیا را با جریمه ۲۵۰ فرانک سوئیس داد. این روزها رکابزنان ایران در تایلند همپای رقبایشان پا می‌زنند، اما بعداز اینکه ایرانی‌ها روزها را بدون مدال سر کردند، بابت اینکه آیدین علیاری لباس هم شکل در ماده تایم تریل تیمی نپوشیده بود 250 فرانک سوئیس جریمه شد.

 

والیبال نشسته 5 تیرماه به قزاقستان می رود
تیم ملی والیبال نشسته، 5 تیرماه برای اردوی مشترک قبل از قهرمانی آسیا به قزاقستان می‌رود. هادی رضایی سرمربی تیم ملی ترکیب 12 نفره تیمش را از بازیکنان جوان و باتجربه چیده تا جوان‌ها در رقابت با آسیایی‌ها آبدیده شوند. داوود علیپوریان کاپیتان، صادق بیگدلی، مجید لشکری، مهدی بابادی، محمد نعمتی، جمال نظری، مسعود امامی، قاسم دولفی، حسین گلستانی، حسین صالحی، علی رضایی و میثم حاج بابایی 14 بازیکنی هستند که از 11 تیرماه با شروع رقابت‌های قهرمانی آسیا برای تکرار آقایی قاره  به مصاف رقبا می‌روند. مسابقات قهرمانی آسیا از ۱۱ تیر با حضور تیم‌های ایران، چین، قزاقستان، عراق، تایلند، ژاپن و کره شروع می‌شود.

 

نه زیدان به پیشنهاد الهلال
زیدان اسطوره‌ای قید پیشنهاد 50 میلیون یورویی الهلال را زد. بعد از قطع همکاری این باشگاه با رامون دیاز آرژانتینی، سران الهلال به دنبال جذب مربی دلخواه خود هستند. طبق ادعای توتومرکاتو اولویت باشگاه برای جذب مربی، زین‌الدین زیدان، اسطوره فرانسوی باشگاه رئال مادرید است اما زیدان اسطوره‌ای که بعد از کناره‌گیری از هدایت رئال مادرید، دیگر در دنیای فوتبال آفتابی نشد، پیشنهاد الهلال را رد کرد تا قید لقب گران‌ترین مربی دنیای فوتبال را بزند.
همچنان مذاکرات سران باشگاه عربستانی با سایر گزینه‌ها در جریان است که یکی از مطرح‌ترین آنها لوپتگی، سرمربی سابق تیم ملی اسپانیا و رئال مادرید و سرمربی فعلی ولورهمپتون است.

 

پالیزبان طلای کاپ آسیا را نشانه رفت
محمدصالح پالیزبان کماندار تیم‌ملی کامپوند به مدال طلای کاپ آسیا رسید.
پالیزبان بعد از شکست کماندار هندی در نیمه‌نهایی، در فینال هم نماینده مالزی را 148-147 شکست داد تا قهرمان شود.
او در مرحله مقدماتی هم موفق شده بود رکورد ایران را بهبود ببخشد.

 

بازگشت دیاز به جمع کهکشانی‌ها
براهیم دیاز بعد از 3 فصل حضور قرضی در میلان، به جمع رئالی‌ها بازگشت. هافبک اسپانیایی که 3 سال پیش راهی روسونری شده بود، حالا با قراردادی 4 ساله تا سال 2027 در رئال خواهد ماند. به نظر می‌رسد لوفتوس چک، هافبک چلسی قرار است به عنوان بازیکن آزاد راهی میلان شده و جانشین براهیم دیاز شود.

جستجو
آرشیو تاریخی