صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهار - ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهار - ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

بعد از طلای باکو، این بار نقره کیانی در گرندپری رم

دور دنیا در 7 روز!

فائزه زمانی / همین یک هفته پیش بود که ناهید کیانی با تاریخ‌سازی در شیاپ چانگ باکو، اولین مدال طلای تاریخ تکواندوی بانوان را به نام خود ثبت کرد، او بلافاصله بعد از این مسابقات راهی گرندپری رم شد تا به ماجراجویی خود برای کسب سهمیه المپیک پاریس ادامه دهد.
بعد از باکو این بار نوبت رم بود تا شاهد درخشش ناهید باشد، او در مسابقات گرندپری به ترتیب قهرمان جهان از تایلند، نفر چهارم رنکینگ المپیک از مراکش، نایب قهرمان المپیک توکیو از چین تایپه را شکست داد، در نیمه نهایی هم قهرمان کره جنوبی را از پیش رو برداشت تا با قاطعیت راهی فینال شود، اما در مسابقه نهایی حریف جید جونز قهرمان افسانه‌ای بریتانیا ملقب به شکارچی سر نشد، شکارچی اصلی اما ناهید بود که بعد از خانه‌نشینی موقت از سوی فدراسیون، با 2 مدال ارزشمند ،جانانه کامبک زد تا حالا به جای یک سوغاتی دو سوغاتی برایمان از سفر بیاورد. هرچند طلای ناهید در قهرمانی جهان بی‌حرف و حدیث بود اما او با نقره گرندپری ثابت کرد تاریخ‌سازی‌اش اتفاقی نبوده است.
مینو مداح سرمربی تیم ملی تنها کسی که از کادر فنی بانوان در حال حاضر پاسخگوی خبرنگاران است، درباره شرایط کسب سهمیه المپیک کیانی گفت: «درحالی که رنکینگ جهانی ناهید بعد از طلای باکو یک و رنکینگ المپیکی‌اش چهار بود، حالا بعد از این نقره اوضاعش بهتر هم شده است تا با امید بیشتری در مسیر کسب سهمیه المپیک حرکت کند.
من نمی‌توانم مسابقات پیش رو به خصوص المپیک را پیش‌بینی کنم یا قول مدالی در پاریس بدهم. اولین گام کسب سهمیه است که امیدوارم از طریق رنکینگ یک سهمیه و از طریق مسابقات قاره‌ای هم سهمیه دیگری بگیریم. گام بعدی المپیک است که به خود ملی‌پوشان بستگی دارد، مثل خود ناهید که خواست و به بهترین مدال‌ها رسید.»
در حالی که بعد از رفتن کیمیا علیزاده نگران تکواندوی بانوان بودیم، حالا ناهید هیچ جایی برای نگرانی باقی نگذاشته است تا در این آشفته بازار تکواندوی ایران، حداقل به المپیکی شدن او و حتی مدالش در شیاپ چانگ پاریس امیدوار باشیم.
جستجو
آرشیو تاریخی