خرده خبر

بلیت بیزنس برزیل برای والیبال
خبر خوش کمیته ملی المپیک برای تیم ملی والیبال. قرار است کمیته ملی المپیک، با وعده بلیت بیزنس از هانگژو به برزیل، به تیم ملی والیبال کمک کند. درست یک هفته بعد از انتقاد ملی‌پوشان از بی‌توجهی مسئولان ورزش به تیم ملی والیبال و سفر 32 ساعته از هانگژو میزبان بازی‌های آسیایی به برزیل برای جنگ انتخابی المپیک، آن هم با بلیت اکونومی، حالا خبر رسیده که کمیته ملی المپیک قول بلیت بیزنس برای سفر تیم ملی والیبال به برزیل را داده تا سفر طولانی و خستگی راه، والیبالی‌ها را اذیت نکند و شاگردان بهروز عطایی از 8 مهرماه مقابل مدعیان برای امتیاز رنکینگ جهانی صف‌آرایی کنند.

 

عموزاد پرچمدار ایران در جهان
اتحادیه جهانی کشتی بعد از پایان رقابت‌های قرقیزستان، رنکینگ کشتی‌گیران آزاد و فرنگی را اعلام کرد. در رنکینگ جدید محمدرضا‌ گرایی در وزن 72 کیلوگرم پس از نتایج مسابقات در بیشکک نسبت به رنک قبلی با صعود 16 پله‌ای مواجه شد. همچنین میرزازاده و ساروی با ارتقای یک پله‌ای روبه‌رو شدند. اما در رنکینگ کشتی آزاد رحمان عموزاد همچنان سردمدار کشتی آزاد است و در وزن 65 کیلوگرم جایگاه اول را در اختیار دارد. در وزن 79 کیلو محمد نخودی در جایگاه چهارم حضور دارد و جردن باروز از امریکا در صدر است. علی سوادکوهی هم با چهار پله سقوط به رده سی‌وچهارم رفت. حسن یزدانی در وزن 86 کیلو که تا پیش از این رده سوم این وزن را در اختیار داشت، جای خود را به عظمت دولتبیکوف از قزاقستان داد و به رده چهارم تنزل کرد. در وزن 92 کیلوگرم نیز کامران قاسم‌پور در رده‌بندی جدید همچنان پس از نماینده گرجستان در رده دوم ایستاده است.

 

 

کاپیتان تیم ملی اردو را ترک کرد
علی هاشمی، کاپیتان تیم ملی وزنه‌برداری اردو را ترک کرد. وزنه‌بردار دسته ۱۰۹ کیلوگرم که در روزهای پایانی اعزام تیم ملی به آسیایی کره جنوبی جای خود را به امیر عزیزی داد، به علت شدت آسیب‌دیدگی‌اش از جمع اردونشینان که خود را برای شرکت در رقابت‌های جهانی عربستان و بازی‌های آسیایی هانگژو آماده می‌کنند، جدا شد. هاشمی قرار بود در جایزه بزرگ کوبا هم که یکی از رویدادهای انتخابی پاریس نیز هست، شرکت کند.

 

 

روز خوب تیروکمان ایران
مسابقات کاپ آسیایی سنگاپور با رکوردشکنی کمانداران کشورمان همراه بود. محمدحسین گلشنی کماندار 17 ساله بعد از 12 سال، از میلاد وزیری عبور کرد؛ درحالی که قبل از این وزیری المپین کشورمان، رکورد ریکرو مردان را در اختیار داشت، حالا گلشنی این رکورد را با 9 امتیاز ارتقا بخشید تا با 17 سال سن، رکورددار ریکرو ایران شود. محمدصالح پالیزبان ملی‌پوش کامپوند هم بعد از 9 سال رکورد ایران را جابه‌جا کرد، قبل از این رکورد کامپوند ایران در مسابقات بین‌المللی در اختیار اسماعیل عبادی بود، حالا پالیزبان او را جا گذاشت تا رکورد کامپوند ایران بعد از 9 سال، 4 امتیاز بهتر شود.

 

 

هندبال در حسرت نیمه نهایی
خبری از دو تیم هندبال ایران در مرحله نیمه نهایی جام باشگاه‌های آسیا اصفهان نیست. فولاد سپاهان و نیروی زمینی شهید شاملی کازرون دو تیم ایرانی حاضر در این رقابت‌ها بودند که در دور مقدماتی از پس حریفان برنیامدند و حسرت به دل صعود به مرحله نیمه‌نهایی ماندند. با این حساب تیم فولاد سپاهان میزبان برای مقام پنجم، ششم بازی می‌کند و شهید شاملی کازرون هم برای مقام هفتم و هشتم. تیم‌ها امروز استراحت می‌کنند و فردا در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف هم می‌روند.

 

 

سفر «نوید کاراته» 4 ساله شد
4 سال از پرکشیدن ناباورانه و زودهنگام نوید محمودی قهرمان کاراته کشورمان گذشت.
انگار همین دیروز بود که نوید در المپیک جوانان بوینس آیرس ، اولین و آخرین مدال طلای المپیکی کاراته را به دست آورد. هنوز یکسال از این مدال تاریخی نگذشته بود که در عین ناباوری، کاراته تاریخ ساز خود را به خاطر تصادف برای همیشه از دست داد. نوید تاریخ ساز پر کشید اما یاد و خاطر مهربانش تا همیشه در یادها خواهد ماند، قطعاً جای او خوب است اما ما دلمان برای آن چهره  معصوم همیشه خندان تنگ شده است...

 

جستجو
آرشیو تاریخی