وزارت ورزش انتخابات را گردن نمی‌گیرد

در جست‌و‌جوی آرامش!

 

 

فائزه زمانی /انگار کسی نمی‌خواهد مسئولیت فدراسیون بوکس را گردن بگیرد؛ حدود 7 ماه پیش بود که حسین ثوری رئیس سابق فدراسیون بوکس، به یک کشور خارجی پناهنده شد و با پناهندگی‌اش اوضاع این رشته را از آن چیزی که بود بدتر کرد.
بعد از رفتن او با تصمیم وزارت ورزش، روح‌الله حسینی رقیب ناکام ثوری در انتخابات، سرپرست فدراسیون شد.
حالا بعد از گذشت 6 ماه از انتصاب حسینی، درحالی که انتظار می‌رفت انتخابات این فدراسیون هرچه زودتر انجام شود، نه تنها خبری از انتخابات نیست که وزیر ورزش و جوانان مجدداً سرپرستی حسینی را تمدید کرده است تا بوکس همچنان بدون رئیس دائم بماند. بوکس هیچ وقت اوضاع خوبی در ایران نداشت، بوکسورها هم تا جایی که یادمان می‌آید، همیشه از مسائل مالی و شرایط اردوها گلایه داشته‌اند، اما با وجود این، این بوکسورها هیچ‌گاه در رینگ کم نگذاشتند و حتی با مدال تاریخی دانیال شه‌بخش در مسابقات جهانی صربستان بعد از 85 سال، دین نداشته خود را هم به بوکس ایران پرداخت کردند. در حالی که انتظار می‌رفت بعد از این مدال به بوکس جور دیگری نگاه شود، اما شاید همان نیم نگاه هم از بوکس دریغ شد.
البته که اختلافات درون خانوادگی بوکس در این بی‌مهری‌ها بی‌تأثیر نبود و همان‌هایی که بعد از مدال تاریخی شه‌بخش، به‌خاطر اختلاف با علیرضا استکی سرمربی وقت، سعی در کم رنگ کردن این مدال داشتند تا این تاریخ‌سازی دیده نشود، حالا که فدراسیون دستشان افتاده است، کدورت‌ها را کنار گذاشته و حتی در اقدامی غیرمنتظره استکی را به عنوان سرمربی تیم امید منصوب کردند!
بگذریم که بوکس از خودی خورد؛ اما حالا چرا این رشته را درنمی‌یابید؟
قطعاً دست سرپرست به اندازه رئیس فدراسیون در مسائل مختلف و تصمیم‌گیری‌ها باز نیست، پس آقایان لطفاً هرچه زودتر با برگزاری انتخابات تکلیف این فدراسیون را مشخص کنید بلکه با حل مشکلات شدید مالی، مشکل خانه بوکس در آزادی و تدارکات تیم و باقی مسائل، بوکس هم دمی رنگ آرامش را به خود ببیند.
البته این موضوع فقط به بوکس مربوط نمی‌شود و در حال حاضر گریبان 13 فدراسیون دیگر را هم گرفته است. در این میان گل بود، به سبزه هم آراسته شد. از دیروز رشته جودو هم به جمع رشته‌های بدون صاحب اضافه شد تا با برکناری آرش میراسماعیلی، نصرالله پریچهره سرپرست موقت این رشته شود.
جودو تازه بعد از 4 سال تعلیق، شهریور ماه از بند اسارت رها خواهد شد اما هنوز تعلیق از در فدراسیون بیرون نرفته، حواشی جدید از در دیگر وارد شده است تا آرامش در این فدراسیون غیرممکن به نظر برسد.
به هرحال چیزی به بازی‌های آسیایی، مسابقات انتخابی المپیک و بعد از آن هم المپیک پاریس باقی نمانده است، وزارت ورزش حالا باید به خود بجنبد تا هرچه سریع‌تر تکلیف این فدراسیون‌ها بخصوص رشته‌های المپیکی و حاضر در بازی‌های آسیایی مشخص شود.

جستجو
آرشیو تاریخی