تغییرات زودهنگام دردی را دوا نمی‌کند

ایزدپناه: دمیر، در 3 ماه نمی‌تواند معجزه کند

پریسا غفاری / اولین اردوی تیم ملی بسکتبال از شنبه 20 خردادماه زیر نظر سرمربی ترکیه‌ای آغاز می‌شود تا آسمانخراش‌های کشورمان خود را برای دو رویداد مهم جام جهانی و بازی‌های آسیایی هانگژو آماده کنند. با توجه به زمان باقی مانده تا جام جهانی 2023 هاکان دمیر که آشنایی چندانی با ملی‌پوشان کشورمان ندارد فرصت کمی دارد تا بتواند تیم را متحول کند. بر این اساس محمدرضا ایزدپناه از سرمربیان سابق تیم ملی می‌گوید: «تیم ما از لحاظ فنی حال چندان خوبی ندارد و باید با برنامه‌ریزی بهتر و بلند مدت این وضعیت را بهبود ببخشیم.»
او همچنین ادامه می‌دهد: «اگر بخواهیم خودمان را با کشورهایی مانند چین و ژاپن مقایسه کنیم مشخص می‌شود که آنها در سطح بالاتری هستند. همین روند به تیم ملی هم می‌رسد و آسیب می‌زند. به اعتقاد من حال بسکتبال ما از لحاظ فنی چندان خوب نیست و حتماً باید با برنامه پیش برویم و کار کارشناسی داشته باشیم.»
ایزدپناه در مورد انتخاب هاکان دمیر به عنوان سرمربی تیم ملی بسکتبال تأکید می‌کند: «هر مربی دیگری هم انتخاب می‌شد قطعاً نمی‌توانست در سه ماه تا شروع معتبرترین مسابقات جهانی کار خاصی را انجام دهد و تحولی ایجاد کند. این مسابقات می‌تواند پس‌زمینه‌ای برای او باشد و براساس آن برنامه‌ریزی بلندمدت خود را انجام دهد.»
سرمربی سابق تیم ملی تأکید دارد باید به مربی فرصت دوساله داد: «باید به هر مربی حداقل 2 سال فرصت دهیم و تغییر زودهنگام مربیان که من مخالف آن هستم دردی را دوا نمی‌کند. یک مربی در مدت سه، چهار ماه نمی‌تواند معجزه کند. یک سری بازیکنان کنار رفته‌اند و یک سری دیگر هم سن‌شان بالا رفته است. الان نفرات جوان خیلی خوبی داریم که پتانسیل‌شان بالاست و فقط باید در جریان مسابقات دوستانه و رسمی قرار بگیرند. بهترین کار همین است و قطعاً در مسابقات دوستانه ترس‌شان خواهد ریخت.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی