صفحات
شماره هشت هزار و دویست - ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست - ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۵

دورنما

ساوت چاینا مورنینگ پست
چین

در حالی که رؤیای پیشتازی ارز یوان چین در مرکز توجه چینی‌ها قرار دارد، تحلیلگران و ناظران خبر می‌دهند، ارزش دلار به عنوان ارز برتر در حال تنزل است و جهان به سمت اقتصاد چند ارزی در حرکت است. این در حالی است که اقتصاد امریکا در وضعیتی دشوار قرار دارد و در حالی که قبلاً سکان هدایت اقتصاد جهان را در دست داشت، اکنون قادر به چنین کاری نیست.

 

نوداچلند
آلمان

در حالی که انتقادها نسبت به سیاست‌های برلین در قبال مهاجران ادامه دارد، خبرها حاکی است، آتش‌سوزی در کمپ پناهجویان باعث مرگ یک نفر شده است که برخی منابع اعلام کرده‌اند، او یک کودک 9 ساله بوده است. در این آتش‌سوزی 10 نفر نیز بشدت زخمی شده‌اند. این در حالی است که بیش از 250 نفر در این آتش‌سوزی خانه‌های خود را از دست داده‌اند.

 

واشنگتن پست
امریکا

در حالی که اوکراین مدت‌ها است منتظر دریافت تجهیزات نظامی بیشتری از غرب است، ناتو اعلام کرده برای کمک به کی‌یف در رویارویی با روسیه، بریگادهای اوکراینی را آموزش خواهد داد. قرار است بیشترین آموزش‌ها در آلمان انجام شود. این در حالی است که گزارش‌هایی که خبرنگاران غربی از اوکراین منتشر کرده‌اند، حاکی است سربازان هنوز از آمادگی کافی برخوردار نیستند.

 

لو پی نیو
فرانسه

در حالی که نیکولا سارکوزی درگیر مجازات پرونده‌های خود است، حزب جمهوری‌خواه که او آن را بنیان نهاد، دچار چالش‌های زیادی است و اختلافات بین اعضای آن تشدید شده است. به گفته ناظران، این اختلافات باعث شده جایگاه آنان متزلزل شود. این وضعیت همچنین منجر به ثبات نداشتن آنها در قبال تصمیمات دولت مکرون شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی