صفحات
شماره هشت هزار و دویست - ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست - ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۵

اخبار

پیکر سرباز مصری به وطن بازگشت

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی از تحویل پیکر «محمد صلاح»، سرباز مصری که با انجام یک عملیات در مرز کشورش با سرزمین‌های اشغالی موجب هلاکت سه نظامی صهیونیست و زخمی شدن چهار نفر دیگر از آنها شد، به مقامات قاهره خبر داد.
به گزارش ایرنا به نقل از شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی، پس از دو روز از حمله «محمد صلاح» به نظامیان صهیونیستی در مرز مصر هویت وی مشخص و اعلام شد، وی یک سرباز مصری و اهل منطقه «عین شمس» است و به گفته یکی از بستگانش، آخرین روزهای خدمت در ارتش را سپری می‌کرد. این شبکه صهیونیستی ادامه داد، رسانه‌های مصری همچنان به این حمله به عنوان انگیزه فردی نگاه می‌کنند و آن را یک شرمساری و ضعف برای ارتش رژیم صهیونیستی می‌دانند. پیکر این سرباز مصری توسط مقامات رژیم صهیونیستی و در چهارچوب همکاری مشترک بین دو طرف، به مقامات مصری تحویل داده شده است.

 

سقوط هواپیمای دردسرساز در حومه واشنگتن

تمام سرنشینان هواپیمای سبک حامل چهار مسافر که حریم هوایی پایتخت امریکا را نقض کرده بود، پس از سقوط در کوه‌های ویرجینیا، جان باختند. به گزارش سی‌ان‌ان، نزدیک شدن این هواپیما به منطقه پرواز ممنوع (کاخ سفید و ساختمان کنگره امریکا) موجب حضور سراسیمه جت‌های جنگنده در این منطقه و شکسته شدن دیوار صوتی شده بود.

 

اعتراض گسترده در ورشو

بیش از ۵۰۰ هزار نفر در مرکز شهر ورشو در یک تظاهرات بزرگ علیه حزب قانون و عدالت، حزب حاکم لهستان راهپیمایی کردند. به گزارش پولیتیکو، این راهپیمایی که توسط حزب پلتفرم مدنی (PO) به رهبری دونالد تاسک نخست‌وزیر سابق لهستان و رئیس سابق شورای اروپا برگزار شد، در راستای تلاش برای شکست دادن حزب قانون و عدالت در انتخاباتی است که اواخر سال‌جاری برگزار خواهد شد.

 

حمایت انگلیس از دبیرکلی بن والاس در ناتو

نخست‌وزیر انگلیس طی سفرش به امریکا که طی چهارشنبه و پنجشنبه انجام خواهد شد، به دنبال آن است که جو بایدن را متقاعد کند از نامزدی بن والاس، وزیر دفاع انگلیس برای مقام دبیرکل جدید ناتو حمایت کند. به گزارش روزنامه تلگراف، بن والاس به دلیل نقش محوری در ایجاد ائتلاف بین‌المللی برای حمایت از اوکراین و همچنین افزایش هزینه‌های دفاعی این کشور در واشنگتن بسیار محبوب است.

جستجو
آرشیو تاریخی