گزارش خبری

نقره آسیا سهم دختر دونده ایرانی
مدال نقره و برنز نازنین فاطمه عیدیان و سمیر اقبالی دونده‌های ۴۰۰متر و 3 هزار متر با مانع، دیروز مدال‌های ایران در قهرمانی جوانان آسیا را سه تایی کرد. عیدیان در 400 متر با مانع دیروز با ثبت رکورد یک دقیقه و یک صدم ثانیه بعد از دونده ژاپنی از خط پایان رد شد و مدال نقره آسیا را به گردن انداخت تا بعد از محمدرضا ضیایی پرتابگر برنزی دیسک، دومین مدال‌آور دوومیدانی ایران در یینچئون کره باشد. دونده ژاپنی رکورد ۵۸.۹۲ثانیه را به نامش نوشت و مدال برنز هم به دونده قزاقستانی با ثبت حد نصاب ۱:۰۰.۴۰دقیقه رسید. سمیر اقبالی دونده ۳۰۰۰متر با مانع هم با رکورد ۹:۰۷.۶۱ دقیقه مدال برنز گرفت.

 

دمیر: بسکتبال ایران در دوران افت است
پریسا غفاری / هاکان دمیر، سرمربی تیم ملی بسکتبال که بعد از ثبت قرارداد با فدراسیون ایران به ترکیه برگشته است روز جمعه 19 خرداد دوباره به تهران برمی‌گردد تا تمرینات را به همراه دو دستیار ترکیه‌ای حود استارت بزند.او در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفته است: «از مدت‌ها پیش به دنبال هدایت یک تیم ملی بودم. تنها نقطه منفی این است که شناختی از بسکتبال آسیا ندارم اما بسکتبال جهان را می‌شناسم. تیم ملی ایران قرار است در جام جهانی و المپیک آسیایی به میدان برود و حضور در ایران تجربه خوبی خواهد بود.» او با اشاره به همگروهی ایران با تیم‌های قدرتمند اسپانیا و برزیل در جام جهانی و مصاف با ساحل عاج که کیفیتی مشابه با ایران دارد، می‌گوید: با تمام توان تلاش خواهیم کرد تا از دور گروهی صعود کنیم. اگر نتوانستیم، می‌توانیم در بین تیم‌های آسیایی برنده باشیم چراکه اگر اول شویم، می‌توانیم سهمیه مستقیم به المپیک را کسب کنیم. اولین هدف ما شرکت در المپیک است اما اگر بتوانیم از گروه خود صعود کنیم و به جمع ۱۶ تیم پایانی راه پیدا کنیم، به موفقیت بزرگی رسیده‌ایم.»
سرمربی ترکیه‌ای در ادامه بسکتبال ایران را مانند تیم اروپایی صربستان می‌داند: ایران دارای یک فرهنگ بسکتبال است که می‌تواند بازیکنانی را تربیت کند. ایران به زیرساخت‌ها اهمیت می‌دهد اما کمی در درون خود محدود است. ایران بارها در مسابقات جهانی شرکت کرده است. با این حال، در سال‌‌های اخیر آنها شاید شبیه به بسکتبال ما باشند. آنها به خصوص در سطح ملی، در دوران افت خود قرار دارند اما به تربیت بازیکنان ادامه داده‌اند.من به آنجا رفتم و دیدم که ایران واقعاً می‌خواهد از هیجان بسکتبال لذت ببرد. مدیریت بسکتبال ایران هم انتظارات زیادی از این جام جهانی و بازی‌های آسیایی دارد. بنابراین، یک مأموریت چالش‌برانگیز اما هیجان‌انگیز در انتظار ما در این تابستان خواهد بود.مربیگری در ایران موقعیتی است که همزمان، یک چالش و یک فرصت است.»

 

تغییر تصمیم سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری
معتمدی و داوودی مسافران کوبا
سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری ایران در تصمیم خود مبنی بر اعزام چهار یا پنج وزنه‌بردار به مسابقات بین‌المللی  جایزه بزرگ کوبا تجدید نظر کرد. نواب نصیرشلال با نزدیک شدن به زمان برگزاری این مسابقات با تغییر تصمیم خود قصد دارد به همراه رسول معتمدی و علی داوودی به هاوانا برود تا در  جایزه بزرگ کوبا شرکت کند. به نظر می‌رسد سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری پس از بررسی شرایط ملی‌پوشانی همچون سهراب مرادی و علی هاشمی که پیش از این از آنان به عنوان مسافران کوبا یاد می‌شد، به این نتیجه رسیده است که تنها معتمدی و داوودی را به این مسابقات اعزام کند.
رسول معتمدی ملی‌پوش دسته ۱۰۲ کیلوگرم که پس از مصدومیت در هفته اول فصل گذشته لیگ و جراحی کتفش در هیچ رویدادی شرکت نکرده بود، با حضور در هاوانا و وزنه زدن این امید را خواهد داشت تا شانس خود را برای شرکت در بازی‌های المپیک پاریس بیازماید.
علی داوودی ملی‌پوش فوق سنگین و دارنده مدال نقره بازی المپیک توکیو دیگر وزنه‌بردار کشورمان است که با نظر نصیرشلال به کوبا می‌رود تا یک بار دیگر در انتخابی المپیک شرکت کند. داوودی با حضور در جهانی کلمبیا اولین حضور انتخابی المپیک پاریس را به نام خود ثبت کرده بود، پس از عدم حضور در  آسیایی کره جنوبی می‌رود تا دومین انتخابی را تجربه کند. کادر فنی تیم ملی که به‌دنبال شناسایی ترکیب ملی پوشان کشورمان بویژه در دسته فوق سنگین برای شرکت در جهانی عربستان است پس از اعزام آیت شریفی و علیرضا یوسفی به رقابت‌های آسیایی کره جنوبی، این فرصت را برای داوودی فراهم کرد تا پیش از این رقابت‌های مهم، در یک رویداد خارجی خود را محک بزند.

جستجو
آرشیو تاریخی