ققنوسی به نام ناهید

طلای کیانی به ارزش یک دنیا

 فائزه زمانی
روزنامه نگار

 
خورشید ناهید کیانی بالاخره در باکو طلوع کرد، ستاره تیم ملی تکواندو بانوان بعد از بی‌مهری‌های اخیر فدراسیون و حذف موقتی، 3دوره ناکامی در مسابقات جهانی و یک المپیک پرحرف و حدیث، پاداش صبر و استقامتش را با مدال طلای مسابقات جهانی، در شیاپ چانگ باکو گرفت.
هرچه بود این خانه نشینی موقت جواب داد و تاریخ حالا اولین طلای بانوان ایران در مسابقات جهانی را به نام ناهید کیانی نوشت.
بعد از نمایش ناامید کننده تیم‌های ملی تکواندو مردان و زنان در مسابقات جهانی و تنها کسب 2 برنز توسط متین رضایی و آرین سلیمی، طلای کیانی درآخرین لحظات جور کل تیم را کشید تا شاید طعم گس این عملکرد ناامید کننده تا حدودی از یادها برود.
در نگاهی کوتاه به عملکرد مینو مداح سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان، می‌بینیم که از 7 وزن، 5 تکواندو کار او در همان دور اول و یک هوگوپوش هم در دور یک هشتم نهایی حذف شدند، این وسط طلای کیانی فرشته نجات مداح شد تا شاید ادامه حضورش در تیم ملی را ضمانت کند.
تیم ملی مردان هم که همین 3ماه پیش در مسابقات مکزیک 3 برنز گرفته بود، نه تنها در این دوره عملکرد بهتری نداشت که 3 برنزش به 2 برنز کاهش پیدا کرد. تیم حالا با 3 پله سقوط نسبت به مکزیک در جایگاه دوازدهم قرار گرفت تا صدای بی‌جانی تکواندو ایران بلند‌تر از همیشه به گوش برسد، درحالی که زنگ خطر تکواندو ایران مدت هاست شنیده می‌شود، این بار در فاصله چندماه تا بازی‌های آسیایی هانگژو و انتخابی المپیک پاریس، باید چشم را به روی واقعیت‌ها باز کرد تا سر تیم ملی در مسابقات آتی بی‌کلاه نماند. فارغ از همه چیز، درخشان‌ترین نکته برای ما در مسابقات جهانی همین صید طلایی غیرمنتظره کیانی است، که حداقل ما را در یک وزن به المپیک امیدوار می‌کند.
کیانی به گفته مسئولان فدراسیون مقطعی به‌خاطر بی‌انضباطی‌ها کنار گذاشته شد، او خاموش ماند اما خاموش نشد تا از دل تاریک‌ترین روزهای خانه نشینی، ققنوس وار طلایی ناب را از بام قله دنیا سوغاتی بیاورد و آبروی فدراسیون ساعی را یک تنه بخرد. البته فراموش نکنیم که قبل از شروع مسابقات جهانی، آفت به اردوی تیم ملی مردان زد و با مثبت شدن تست دوپینگ 2 ملی‌پوش، تیم در شوک فرو رفت. اما ورزش قهرمانی است و هزار جورداستان، در چنین موقعیت‌هایی است که هنر مدیریت ورق را برمی گرداند و با کنترل همه چیز، شرایط را در دست می‌گیرد، کاری که فدراسیون ساعی نکرد و با بهانه‌جویی فقط ماجرای دوپینگ را کش داده و آن را توطئه خواندند تا حواشی ادامه پیدا کند.
مسئولان فدراسیون احتمالاً حالا پشت این طلا سپر می‌گیرند، اما گیرم تیزی نوک پیکان منتقدان کند شود، این بهانه جویی‌ها و قایم باشک بازی‌ها وفا نمی‌کند و قطعاً یک جا تکواندو ایران را با کله زمین می‌زند.
بعد از این طلای تاریخی دوست داشتیم حس و حال ناهید را از زبان خودش بشنویم، اما خطش واگذار شده بود، در اتفاقی عجیب روابط عمومی فدراسیون شماره جدید کیانی را نداشت، از طریق مینو مداح سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان، پیگیر شماره او شدم، که مداح گفت: «خط او خاموش است و کلاً در هیچ شبکه مجازی ای حضور ندارد!»

 

بــــرش

حس و حالمان وصف نشدنی است
حالا که نشد با خود کیانی صحبت کنیم، سعی کردیم با مینو مداح سرمربی تیم ملی بانوان ارتباط بگیریم، درحالی که تیم در مسیر رم برای شرکت در گرندپری به سر می برد، از مداح خواستیم که از حس و حال خودش و ناهید بعد از طلای تاریخی بگوید که او در پاسخ گفت:«قطعاً حس و حالمان وصف نشدنی است و این حال خوب را برای قهرمان‌های دیگر اوزان هم آرزومندم.» از او سؤالات دیگری هم پرسیدیم اما شرایط پرواز اجازه مصاحبه بیشتر را به ما نداد.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی