صفحات
شماره هشت هزار و صد و نود و هفت - ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و نود و هفت - ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

گزارش و خبر

برتری استقلال در دربی‌های خرداد‌ماه
گلزنی یحیی و پیروزی سرخ‌ها
استقلال و پرسپولیس، در شرایطی چهارشنبه 10 خرداد به مصاف هم می‌روند که تاکنون هفت بار در ماه سوم سال با هم دیدار کرده‌اند. در دربی‌های برگزار شده خردادماه، استقلال چهار بار و پرسپولیس دو بار برنده شده‌اند و یک بار بازی‌های دو تیم، مساوی تمام شده است. اولین دربی این ماه، دربی شماره 8 بود که روز ۲۸ خردادماه ۱۳۵۰ در چهارچوب باشگاه‌های تهران برگزار شد که 1-1 به پایان رسید. زنده‌یاد غلامحسین مظلومی (30) برای تیم تاج سابق و زنده‌یاد صفر ایرانپاک هم (90) برای پرسپولیس گلزنی کردند. ۲۵ خردادماه ۱۳۵۲، سرخابی‌ها در جام اتحاد مسابقه دادند که در آن بازی، آبی‌ها با گل رضا عادلخانی (3)، 1-0 به برتری رسیدند و پیروز دربی شماره 12 شدند. در آن مسابقه، زنده‌یاد همایون بهزادی مهاجم پرسپولیس در دقیقه 83 اخراج شد. دربی شماره 15، چهارم خردادماه ۱۳۵۳ و لیگ دوم تخت جمشید برگزار شد که آن دیدار را هم تاج 1-0 برنده شد و گل این تیم را هم حسن روشن (88) به ثمر رساند. پرسپولیس و استقلال، ۲۵ خردادماه ۱۳۶۵ در نیمه نهایی باشگاه‌های تهران برای بیست و هشتمین بار با هم دیدار کردند که آن مسابقه 3-0 به سود سرخپوشان پایتخت خاتمه یافت. شاهرخ بیانی (-12 پنالتی و 52) و ناصر محمدخانی، گلزنان پرسپولیس در آن دیدار بودند. این دو تیم چهارم خردادماه ۱۳۶۹ و در فینال لیگ قدس با هم مسابقه دادند که آن مسابقه با برتری 2-1 استقلال و قهرمانی آبی‌ها به پایان رسید. نادر میر احمدیان (12) برای پرسپولیس و عباس سرخاب (46) و صمد مرفاوی (72) برای استقلال در دربی 33 گلزنی کردند. هشتم خردادماه 1371، سرخابی‌ها دربی 37 را در لیگ اول آزادگان برگزار کردند که آن بازی هم 1-0 و با گل مرفاوی (48) به سود استقلال تمام شد. آخرین بازی خردادماه هم، 20 سال قبل در لیگ دوم حرفه‌ای برگزار شد که با برتری ۲-۱ پرسپولیس همراه بود. جالب اینکه در آن بازی، یحیی گل‌محمدی سرمربی فعلی پرسپولیس (11) گل اول قرمزها را زد و بهنام ابوالقاسم‌پور هم (50) گل دوم این تیم را به ثمر رساند. علیرضا اکبرپور نیز (63) برای استقلال گلزنی کرد تا دربی 55 به سود قرمزها خاتمه یابد.

 

قرعه تیم امید در غرب آسیا
قرعه‌کشی مسابقات فوتبال غرب آسیا 2023 به میزبانی عراق دیروز برگزار شد که در نهایت تیم ملی امید کشورمان رقبای خود را در این مسابقات شناخت. شاگردان رضا عنایتی، سرمربی جدید تیم ملی امید قرار است در این مسابقات در گروه دوم با تیم‌های ملی فلسطین و سوریه رقابت کنند. در گروه اول عراق میزبان با اردن و امارات رقابت می کند و در گروه سوم هم لبنان، یمن و عمان باید باهم رقابت کنند.

 
ایران در سید یک فوتسال آسیا
سیدبندی مسابقات مقدماتی فوتبال آسیا اعلام شد و تیم ملی فوتسال کشورمان در سید یک و در کنار تیم‌های تایلند، ژاپن، ازبکستان، اندونزی، کویت، ویتنام و تاجیکستان قرار گرفت. تیم‌های عربستان سعودی، بحرین، چین تایپه، عراق، ترکمنستان، لبنان، کره جنوبی و میانمار در سید 2 جای گرفتند. در سید سوم قرقیزستان، افغانستان، مالزی، استرالیا، فلسطین، هنگ‌کنگ، تیمور شرقی و نپال قرار دارند و کامبوج، مالدیو، برونئی، چین، هند، ماکائو و مغولستان در سید چهارم جای گرفتند. قرعه‌کشی این رقابت‌ها در تاریخ اول تیرماه و مسابقات طی ۱۰ تا ۲۱ مهرماه در چهار منطقه برگزار می شود.

 
ترکیب خیالی الهلال با طارمی!
نشریه عربستانی «سعودی اسپورت» در جدیدترین تحلیل‌های خود به پیش‌بینی ترکیب فصل آینده الهلال پرداخت و مهدی طارمی، ستاره تیم ملی کشورمان و پورتو پرتغال را که به عنوان یکی از گزینه‌های آبی پوشان در نقل و انتقالات تابستانی است، در ترکیب فصل آینده الهلال قرار داد. طبق پیش‌بینی این رسانه سعودی مهدی طارمی در خط حمله در کنار لیونل مسی ابرستاره آرژانتینی بازی خواهد کرد. دی ماریا، بوسکتس، جوردی آلبا و هوگو لوریس از دیگر بازیکنان سرشناس در ترکیب احتمالی فصل آینده الهلال است.همچنین یاران طارمی در الهلال را لوئیس انریکه سرمربی سابق بارسلونا هدایت خواهد کرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی