صفحات
شماره هشت هزار و صد و نود و هفت - ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و نود و هفت - ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

تماشاگران بدون بلیت چالش همیشگی سازمان لیگ

سهم 15 و چندهزارنفری!

محمد محمدی سدهی
روزنامه نگار

کمتر از 48 ساعت به برگزاری دربی 101 باقی مانده است؛ این در حالی است که در هفته‌های پایانی لیگ برتر یکی از چالش‌های سازمان لیگ و البته تیم‌های پرسپولیس و استقلال برای برگزاری مسابقات در ورزشگاه آزادی، حضور تماشاگران بود. از یک‌سو این 2 تیم در دیدارهای هفته پایانی لیگ برتر درخواست برگزاری بازی‌ها با حضور هواداران خود داشتند و از سوی دیگر سازمان لیگ با محدودیت‌هایی در این خصوص مواجه بود. بحث مقاوم‌سازی و ترمیم ورزشگاه آزادی باعث شد تا این ورزشگاه نتواند با تمام ظرفیت خود (75 هزار نفر) پذیرای هواداران فوتبال در بیست و دومین دوره مسابقات لیگ برتر باشد؛ به این دلیل اکثر بازی‌های این دو تیم تنها با حضور 30 درصد از هواداران برگزار شد؛ موضوعی که باعث شد تا برخی هواداران فوتبال تماشای بازی‌های تیم محبوب خود را از سکوهای آزادی از دست بدهند. حالا با حضور 2 تیم پرسپولیس و استقلال در فینال جام حذفی، دوباره حضور تماشاگران به چالشی برای سازمان لیگ تبدیل شده است. همیشه طی دیدارهای دو تیم پرسپولیس و استقلال هواداران زیادی به ورزشگاه آزادی می‌رفتند و از نزدیک تیم خود را تشویق می‌کردند. در این شرایط دربی 99 بدون حضور تماشاگر برگزار شد و دربی 100 هم با اعلام مسئولان سازمان لیگ قرار بود با حضور 15 هزار هوادار برگزار شود اما این عدد به دلیل استقبال تماشاگران فراتر رفت و به حدود 30 هزار نفر رسید. طبقه دوم ورزشگاه آزادی به دلیل خطرات احتمالی در دست تعمیر است و بخشی از طبقه اول این ورزشگاه هم چنین شرایطی دارد با وجود این درهای طبقه دوم ورزشگاه آزادی در دربی 100 باز شد و تماشاگران از این طبقه به تماشای این دیدار پرداختند. شورای تأمین استان تهران که پیش از برگزاری مسابقات در شهر تهران جلسه‌ای بابت تعداد حضور هواداران برگزار می‌کند؛ روز دوشنبه تا زمان انتشار این گزارش، جلسه‌ای برگزار نکرد تا تکلیف حضور هواداران در ورزشگاه آزادی برای دربی در روز دوشنبه مشخص نشود. در این شرایط یکی از مسئولان هیأت فوتبال استان تهران اعلام کرد که دربی 101 با حضور 30 هزار هوادار سرخابی برگزار می‌شود که سهم حضور هر کدام از هواداران دو تیم 15 هزار نفر خواهد بود.

ساعت دربی تغییر کرد
علاوه بر این دیروز ساعت برگزاری دربی تغییر کرد و در حالی که پیش از این قرار بود فینال جام حذفی ساعت 18:30 آغاز شود؛ مسابقه دو تیم ساعت 19:45 روز چهارشنبه 10 خرداد در ورزشگاه آزادی آغاز خواهد شد. در این بین سازمان لیگ در نظر دارد که همانند دربی‌های گذشته مراسمی برگزار کند که البته به گفته حجت‌الله بهمنی، مدیر روابط عمومی سازمان لیگ، این سازمان تاکنون به جمع‌بندی نرسیده است.

تناقص‌گویی مسئولان درخصوص تعداد تماشاگران
در این بین منصور قنبرزاده، نایب رئیس فدراسیون فوتبال در مورد حضور هواداران در ورزشگاه آزادی اعلام کرد: «من شنیدم قرار شده حدود 35 هزار بلیت به فروش برسد. البته سازمان لیگ نمی‌تواند به بحث حضور تماشاگران ورود کند و این تصمیم برعهده شورای تأمین استان است. با توجه به اینکه این دربی در جام حذفی است و با فاصله کمی از مسابقات لیگ برتر برگزار می‌شود، سعی کردیم تمام ملاحظات و مسائل مرتبط با برگزاری مسابقه، تسهیلات برای مردمی که می‌آیند و ایجاد نظم و انضباط را در نظر بگیریم. تمام ذی‌ربطان برگزاری چه درون‌سازمانی که فدراسیون و سازمان لیگ هستند و چه برون‌سازمانی تشریف داشتند و جمع‌بندی‌های خوبی داشتیم.» علاوه بر این علیرضا فاضلی، مدیر ورزشگاه آزادی گنجایش ظرفیت تماشاگران برای بازی فینال جام حذفی را در حدود ۵۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: «با توجه به اینکه تعدادی از سکوها و زون‌های مختلف از سکوهای تماشاگران در حال بازسازی و سبک‌سازی است، در حال حاضر آزادی در حدود ۵۰ هزار نفر گنجایش تماشاگر دارد که برای فینال جام حذفی پیش‌بینی شده است.» البته این تناقص‌گویی مسئولان به این دلیل است که شورای تأمین در خصوص حضور چند درصدی هواداران در دربی تصمیم‌گیری خواهد کرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی