صفحات
شماره هشت هزار و صد و نود و چهار - ۰۶ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و نود و چهار - ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۲

اخبــار

۱۰ درصد تخت‌های بیمارستانی کشور در دولت سیزدهم ایجاد شده
معاون‌ مجلس و امور حقوقی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۱۰ درصد تخت‌های بیمارستانی کشور در دولت سیزدهم ایجاد شده است.
 دکتر جمال‌الدینی،  در آیین کلنگ زنی دومین بیمارستان دامغان اظهار کرد: ۱۵ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم به مردم ایران اسلامی هدیه شده که حدوداً ۱۰ درصد تخت‌های موجود در کل کشور بوده است.


روند نزولی آمار کرونا در کشور
پس از آنکه سازمان بهداشت جهانی پایان پاندمی کرونا را اعلام کرد و پس از آنکه تجربه موج جدید کرونا در کشورمان در پیک خود نیز قابل قیاس با پیک‌های گذشته نبود، حالا آمارها از سیر نزولی این بیماری و بازگشت به نقطه امن خبر می‌دهد. بنابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شبانه روز منتهی به روز گذشته، ۲۶ بیمار مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و ۱۰ نفر از آنها بستری شدند. در این بازه زمانی یک نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست داد. هرچند ۱۸۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ هم اکنون در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند اما به نظر می‌رسد کرونا را می‌توان روی مدار کنترل شده‌ای در نظر گرفت. هر چند کارشناسان مدام از این می‌گویند که همچنان باید در مقابل این بیماری هشیار بود و حتی نسبت به جهش‌های آن نگران اما در حال حاضر در کشورمان یک شهر در وضعیت نارنجی، ۶۸ شهر در وضعیت زرد و ۳۷۹ شهر کشور نیز در وضعیت آبی قرار دارند.

جستجو
آرشیو تاریخی