صفحات
شماره هشت هزار و صد و نود و چهار - ۰۶ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و نود و چهار - ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۲

هشدار نفوذ گردوخاک از کشورهای غربی به ۵ استان

سازمان هواشناسی کشور نسبت به نفوذ گرد وخاک از کشورهای غربی به ۵ استان و احتمال غرق شدن شناگران در جنوب کشور هشدار داد.
این مخاطرات جوی از روز گذشته آغاز شده و تا شنبه  در خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی مورد انتظار است.
همچنین این سازمان با صدور هشدار دیگری از افزایش سرعت وزش باد تا حدود ۳۰ نات و افزایش ارتفاع امواج تا ۲ متر از بعدازظهر شنبه تا یکشنبه  در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان خبر داد.
همچنین رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن تشریح وضعیت جوی کشور طی 4 روز آینده، از وقوع تندباد لحظه‌ای‌ در تهران، البرز و قم طی امروز، بارش باران در نقاط مختلف و خیزش گردوخاک در شرق کشور خبر داد.
صادق ضیائیان، رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی کشور طی چند روز آینده اظهار کرد: امروز در سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان، سواحل شرقی دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد گرد وخاک و احتمال بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.  یکشنبه (۷ خرداد) در ارتفاعات شمال غرب و جنوب شرق کشور بارش پراکنده دور از انتظار نخواهد بود.دوشنبه و سه‌شنبه (۸ و ۹ خرداد) در شمال غرب رگبار پراکنده و در ارتفاعات جنوب شرق بارش خفیف و احتمال وقوع رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود. همچنین بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، برای وضعیت جوی این استان با نفوذ سامانه بارشی، وزش باد و گاهی خیزش گردوخاک همچنین افزایش تدریجی دما از فردا پیش‌بینی می‌شود. براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از روز شنبه تا سه‌شنبه (۶ تا ۹ خرداد) آسمان کمی ابری تا نیمه ابری خواهد بود.
جستجو
آرشیو تاریخی