برنامه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش درباره رتبه‌بندی معلمان

اصلاح فرآیند رتبه بندی بنا بر مأموریت واقعی معلمان

رضامراد صحرایی - گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش - در صفحه شخصی‌اش نوشت: در بعضی قسمت‌ها آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان به اصلاح نیاز دارد.
رضا مراد صحرایی نوشت: دولت مردمی سیزدهم با اجرای رتبه‌بندی گام بزرگی در تحول نظام آموزشی و کمک به معیشت معلمان برداشت. همچنین اعضای محترم کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی نیز در این مسیر همواره در کنار معلمان بوده‌اند.
وی با اشاره به اینکه البته در بعضی قسمت‌ها آیین‌نامه رتبه‌بندی نیاز به اصلاح دارد، ادامه داد: مثلاً آن معلمی که می‌رود در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته، آینده فرزندان این کشور را می‌سازد، کارش قابل قیاس با هیچ کس دیگری نیست. او را نباید با مقاله و فرآورده‌های علمی و از این قبیل سنجید. او انسان‌سازی می‌کند و کارش با چنین معیارهایی قابل سنجش نیست.
گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در مورد رتبه‌بندی معلمان معتقدم که پس از پایان فرایند رتبه‌بندی و رسیدگی به اعتراضات، آیین‌نامه آن باید با مأموریت واقعی معلمان اصلاح شود و حتی اگر لازم باشد قانون آن نیز پس از این اجرا بر اساس نقطه ضعف‌هایی که به دست می‌آید با کمک مجلس و کمیسیون آموزش مورد بازنگری قرار گیرد.
همچنین صحرایی با محمدباقر قالیباف - رئیس مجلس شورای اسلامی - دیدار و گفت‌وگو کرد که صحرایی در این دیدار به ارائه برنامه‌های خود برای تعالی نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران پرداخت.
برنامه‌های صحرایی که در ابعاد و بخش‌های متعدد از جمله محوریت دغدغه‌ها و بیانات مقام معظم رهبری، اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین، ارتقا و تعالی نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران، توجه به اهمیت و جایگاه مدرسه، معلم، خانواده، دانش‌آموز و... ارائه شد، به طور کلی و در مجموع مورد توجه ریاست مجلس قرار گرفت.
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و صد و نود و چهار
 - شماره هشت هزار و صد و نود و چهار - ۰۶ خرداد ۱۴۰۲